Les altes a pacients amb coronavirus tripliquen el nombre de nous casos i suposen més del 70% de tots els positius
També continua en descens el nombre de persones ingressades als hospitals i en les Unitats de Cures Intensives de la Comunitat. En l’actualitat, només hi ha 32 persones que requereixen UCI en tota la Comunitat, 2 menys que en l’actualització d’aquest divendres. Per províncies: 4 en Castelló, 18 a Alacant i 10 a la província de València. Per la seva banda, el nombre de persones malaltes de coronavirus hospitalitzades també ha experimentat un descens d’aquest divendres a aquest dissabte. En aquests moments hi ha 220 persones ingressades, 25 menys que aquest divendres. Per províncies: 14 a Castelló, 66 a Alacant i 140 a la província de València.
Pel que fa a casos positius nous, des de l’actualització d’aquest divendres s’han detectat 30 nous casos a través de PCR que eleven a 11.051 el total de positius des que va començar la pandèmia. Per províncies:
· 2 a Castelló. Total: 1.507
· 15 a Alacant. Total: 3.855
· 13 a València. Total: 5.684
· 5 casos de persones desplaçades (no nous)
De tots els casos positius detectats, es troben actius a hores d’ara 3.184, el que suposa només el 20,6%.
Des d’aquest divendres s’han produït 2 nous morts, el que eleva a 1.409 les persones que han mort a la Comunitat Valenciana per coronavirus: 212 a la província de Castelló, 495 a Alacant i 702 a la província de València. Per tercer dia consecutiu no es registra cap mort a causa de coronavirus a la província de Castelló.
El nombre d’altes de professionals de la Sanitat és de 2.143 i el nombre total de positius en professionals a hores d’ara és de 555.
El nombre total de proves dutes a terme per a la detecció de l’coronavirus han estat 285.749 de les quals 192.574 han estat a través de PCR i 93.175 a través de test ràpid.
Actualització de la situació en residències
Hi ha algun cas positiu en 80 centres (10 a la província de Castelló, 35 a la d’Alacant i 37 a la província de València).
· Residents nous positius: 0
· Personal nou positiu: 0
· Residents que han mort: 2
A hores d’ara, es troben sota vigilància activa de control sanitari 28 residències a la Comunitat Valenciana: 8 a la província de Castelló, 7 a la província d’Alacant i 13 a la província de València.