L’Auditori de Castelló rep l’Orquestra de la Comunitat Valenciana amb obres de Bruckner i Schubert
La Vicepresidència Primera i la Conselleria de Cultura i Esport, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), presenta demà diumenge 18 de febrer, a les 19.30 hores, l’Orquestra de la Comunitat Valenciana a l’Auditori de Castelló.
El director titular de les Arts, James Gaffigan, dedica aquesta cita simfònica al romanticisme germànic, repertori fetitxe per a l’OCV, amb què el públic podrà gaudir del seu poderós i brillant so, a més d’escoltar dues obres inèdites per a la formació.
El programa musical proposat s’endinsa en el romanticisme primerenc de Franz Schubert i la seva ‘Sinfonia Nº4 La Tràgica’, en què, malgrat el seu sobrenom, sota les influències de Haydn, Mozart i Beethoven, palpiten la vitalitat i lirisme d’un jove Schubert de tot just 19 anys, que malauradament no veuria mai l’estrena de la seva obra.
L’Orquestra de la Comunitat Valenciana se suma també, a l’Auditori de Castelló, a les celebracions del bicentenari del naixement d’Anton Bruckner amb la seva darrera i inacabada ‘Sinfonia Nº 9, en re menor’, una de les obres més impressionants, complexes i desafiadors de tot el repertori d’un dels darrers representants del romanticisme austroalemany.
El concert forma part de l´abonament d´hivern de l´Auditori de Castelló que ofereix nou grans recitals a un preu reduït. Les entrades soltes per a aquesta cita tenen un preu de 10 a 20 euros i poden adquirir-se a taquilla oa la web.
Pròxim concert de l’OCV
El concert d’aquest diumenge és el primer de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana programat el primer trimestre del 2024 a l’Auditori de Castelló. La segona cita de l’OCV arribarà fins a la capital de la Plana, el 16 de març, sota la direcció d’Anna Sułkowska-Migoń i la participació estel·lar del baríton André Schuen.
L’orquestra oferirà un programa format per ‘Siegfried-Idyll’ de Wagner i una selecció de ‘Des Knaben Wunderhorn’ G. Mahler.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana