PolíticaSanitat

L’Ajuntament de València ha anunciat la posada en marxa d’un programa per «acompanyar i escoltar» a les persones afectades pel coronavirus

L’Ajuntament de València ha anunciat la posada en marxa d’un programa per «acompanyar i escoltar» a les persones afectades pel coronavirus i especialment als familiars dels morts per la pandèmia, en col·laboració amb l’Associació Viktor E. Frankl, especialitzada en prestar ajuda davant el dol, el patiment o la malaltia.

Així ho ha anunciat el regidor de Salut de l’Ajuntament de València, Emiliano García, que ha explicat que aquest projecte pretén ha anunciat que la Regidoria de Salut, al costat de l’Associació Viktor E. «ajudar a superar el dol» després de la crisi sanitàries i està dirigit a les persones afectades per la COVID-19, als familiars de les víctimes ia totes aquelles persones que hagin patit pèrdues i que s’hagin vist afectades com a conseqüència de la pandèmia, també les que travessen dificultats econòmiques, han perdut la feina o pateixen ansietat.

García ha destacat que durant les últimes setmanes la Regidoria de Salut i l’Associació Viktor E. Frankl han mantingut diverses reunions per dissenyar un projecte centrat en «acompanyar i escoltar». Ha remarcat en un comunicat la «necessitat» ara mateix d’un servei com el que es presta des de l’Associació Viktor E. Flank.

L’edil ha posat el focus en què la crisi sanitària actual «està causant molt de patiment a les víctimes i també als familiars per la soledat i l’aïllament en el moment de la mort». «El patiment durant aquesta crisi va més enllà i també es relaciona amb un altre tipus de pèrdues com són les laborals, projectes de vida o plans de futur que s’han vist truncats pel virus», ha agregat.

García ha subratllat que l’Associació Viktor E. Frankl té experiència prestant servei d’acompanyament i suport durant la pèrdua d’un ésser estimat, de la salut, de fets vitals traumàtics i davant el buit existencial.

Durant la crisi sanitària, han estat rebent sol·licituds d’ajuda que han estat ateses per telèfon i videotrucada causa de el confinament. «Al juny seguiran treballant de manera telemàtica i, d’acord finalitzi l’estat d’alarma i comenci el mes de juliol, reprendran l’atenció presencial a la seva seu», ha precisat l’edil.

Dins el projecte també es planteja el desenvolupament de tallers d’ajuda mútua, que començaran al setembre, una sèrie de xerrades en línia, la difusió de píndoles logoterapèutiques i la creació d’un espai d’escolta per a professionals a fi de prevenir el desgast professional, acompanyar en situacions d’esgotament emocional, afrontar situacions traumàtiques i promoure la salut personal i professional.

 

 

 

Informació i Foto: Ajuntament de Valencia

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint