Municipis

Augmenta de nou l’abandonament de voluminosos a la via pública de Borriana al mes de maig

La recollida d’escombraries de residus sòlids urbans a Borriana durant l’estat d’alarma per la Covid-19, ha variat depenent de la situació de confinament i les fases de la desescalada. Així, ha augmentat en un 7,8 per cent al mes de maig amb 1.138 tones respecte a l’abril que van ser 1.048 tones.

On més s’ha apreciat l’increment entre abril i maig ha estat en la recollida de voluminosos que ha crescut gairebé més del doble, 1 55,7%, ja que ha passat de 10.340 quilos a l’abril 23.360 quilos al maig, en 574 serveis.

En aquest apartat, el regidor de Serveis Públics, Vicente Aparisi, ha subratllat que dels 574 serveis de recollida de voluminosos, un total de 260, és a dir el 45 per cent, han estat abandonats a la via pública o en contenidors sense avisar el servei de recollida.

A l’respecte Aparisi ha recordat que la Policia Local continua amb les indagacions pertinents sobre l’abandonament de voluminosos a la via pública i en els contenidors, per descobrir a les persones que realitzen la infracció i ha recordat que l’incompliment de l’ordenança de convivència ciutadana es penalitza amb sancions econòmiques.

El responsable municipal de l’àrea de Serveis Públics ha reiterat que abandonar, deixar o llençar estris està considerat segons les ordenances municipals “una falta greu que comporta una multa de 600 a 30.000 euros”. Una mesura que va destinada a corregir “conductes incíviques a la ciutadania” que “lamentablement han crescut en les últimes setmanes”, ha lamentat, a el temps que ha apel·lat, un cop més, a la “responsabilitat ciutadana”.

Així mateix, ha posat èmfasi que “els mobles, electrodomèstics i estris que sobren en una casa també sobren al carrer” i ha indicat que s’han de dur a l’Ecoparc municipal, o respectar els dies, horaris marcats i condicions per dipositar aquests objectes “.

Segons es desprèn de l’informe de Fobesa, sobre la recollida de residus urbans que inclou els domèstics i també els procedents de l’petit comerç, hostaleria i restauració, la ciutadania s’ha incrementat en el mes de maig, respecte a abril 1 43,12 per cent el ús de l’contenidor groc per reciclar els seus envasos passant de 24.080 quilos a 42.340 quilos.

Pel que fa a la recollida de residus en els contenidors de paper i cartró (blau), han augmentat un 15,2 per cent d’abril a maig, de 17.190-20.272 quilos, com a conseqüència “de l’progressiu retorn a l’activitat comercial i per tant de la recollida de l’cartró porta a porta en els comerços del municipi “, ha assenyalat l’edil.

Per Aparisi, “tot apunta que es recicla més perquè es generen més residus en general” i considera que l’augment de l’ús de l’contenidor groc respon “a un increment de l’consum dins de les llars com a conseqüència de l’confinament de la població, i confirma la fortalesa de l’compromís ciutadà amb el medi ambient fins i tot en situacions excepcionals com l’actual “.

Aparisi ha destacat que la recollida de residus és una de les activitats essencials en el municipi “que no han cessat en cap moment” i ha aprofitat per agrair la seva “excel·lent i silenciós treball” ara mateix “difícils i complicats per a tots”, ha assenyalat.

Com desfer-se dels voluminosos

Finalment, ha recordat que les persones interessades en desfer-se de voluminosos han de trucar als telèfons 964518712 de via pública o a l’964536761 de FOBESA per indicar la direcció i el nombre d’estris a retirar, que hauran de dipositar a la seva porta en l’horari i dates acordades, o s’han de dur a l’Ecoparc municipal.

 

Informació i Foto: Ajuntament de Borriana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint