Municipis

L’ajuntament d’Albalat ha de tornar una subvenció de 19.274,86 € i 1.104,67 € d’interessos

Albalat dels Sorells ha hagut de tornar una subvenció de 19.274,86 €
més els interessos meritats. Tot es remunta al 2021, quan la Diputació
de València, amb Compromís i PSOE al govern, a través del Pla
Reacciona, va convocar una subvenció la finalitat de la qual era “la mitigació, la
adaptació i l’educació climàtica dels municipis de la província de
València”.
El consistori va sol·licitar una subvenció de 26.678,00 € per a la “instal·lació de
energies renovables en edificis i equipaments municipals”, sol·licitud que
va ser aprovada, amb el compromís de justificar-la, i es va anticipar un 85%
(19.274,86 €) a les arques municipals.
El 17 de gener del 2023 la Diputació va requerir a l’ajuntament que presentés
documentació que faltava per completar l’expedient, com la memòria de
actuació, el certificat d’instal·lació elèctrica, un breu reportatge fotogràfic
de les instal·lacions amb el logo de la Diputació o la inscripció al Registre
Administratiu d’Autoconsum d’Energia Elèctrica.
L’ajuntament no va aportar la documentació requerida, per la qual cosa el 25 de
octubre de 2023, la Diputació va requerir a l’ajuntament el reintegrament de la bestreta
de la subvenció (19.274,86 €) més els interessos (1.104,67 €).
El portaveu del Partit Popular, Javi González ‘Viza’, ha desacreditat la
gestió de Nicolau Claramunt: “la gestió que està duent a terme Nicolau
a l’ajuntament és preocupant, no és la primera subvenció que cal
tornar i, a més, pagar interessos. No estem per perdre diners, ja que la situació és alarmant, som l’únic poble de la comarca que no té
aprovats els pressupostos de 2024”.
En aquest sentit, Javi González indica que es perden subvencions per
“passotisme”, doncs “un dels requisits era que les fotos portessin el logo de la
Diputació i ell va contestar que si volen que aparegui el logotip, que s’ho enviïn;
és paorosa l’actitud i la gestió”, continua, “el pitjor de tot això és que tenien
d’assessor a la Diputació a un regidor de Compromís d’Albalat”.

NO ÉS LA PRIMERA SUBVENCIÓ QUE CAL TORNAR
L’edil popular recorda que “l’any passat l’ajuntament va haver de tornar
una altra subvenció de 31.440,72€ més 6.601€ d’interessos. Va ser una subvenció
per reformar el castell (actual ajuntament), treball que no es va fer al
termini establert i tampoc va complir amb les bases per no aportar
documentació tan senzilla com un simple certificat d’estar al corrent amb
Hisenda i Seguretat Social. Aquest fet denota que Nicolau, 9 anys
després segueix sense saber gestionar i juga amb els diners de tots els veïns”.
A més, el regidor popular afirma que “el 2023 l’ajuntament en va perdre una
subvenció de 11.000 € del Consell de L’Horta, per no sol·licitar-la en el termini
que se li va concedir; després se li omple la boca quan parla de protegir l’Horta”,
conclou, “em pregunto quines tasques desenvolupa Nicolau si perdem i
tornem subvencions, si som incapaços de tirar endavant un
pressupost, si no notem milloria tot i tenir una empresa
multinacional al nostre poble, si puja els impostos, per a què serveix
Compromís?, per què serveix Nicolau a més de per cobrar un sou que
li paguem tots els veïns?”, es pregunta.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint