Més notícies

La Universitat d’Alacant i la Reial Acadèmia d’Enginyeria s’alien per visibilitzar la importància de l’Enginyeria a la societat

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro i el president de la Reial Acadèmia d’Enginyeria, Antonio Colino, han signat un conveni marc de col·laboració que servirà de base per al desenvolupament d’accions conjuntes encaminades al foment i la visibilitat de l’enginyeria a la societat.

Durant la reunió, mantinguda al despatx rectoral, s’ha evidenciat l’especial sensibilitat dels dos mandataris pel que fa a la incorporació de dones als estudis d’enginyeria que, després d’uns anys de lleuger creixement en la dècada passada, actualment no només se ha estancat sinó que ha detectat un descens considerable. Tant la RAI com la UA estan involucrades en diversos projectes per millorar aquesta bretxa i tant la rectora com el president s’han instat a continuar treballant conjuntament en aquesta línia en què tots dos col·laboren amb moltes altres institucions nacionals.

Un altre dels projectes que han quedat sobre la taula ha estat la possibilitat d’iniciar una línia d’interacció a l’Observatori de l’Enginyeria a Espanya, projecte participat per la RAI que, entre altres aspectes, analitza l’ocupabilitat i els sectors productius més significatius, un tema que a la rectora li ha semblat molt pertinent per poder incorporar egressats de la UA.

La RAI té una gran interrelació amb grans empreses d‟enginyeria, col·legis professionals i institucions que poden ser del màxim interès per millorar els plans d‟estudi i la formació a través de línies d‟adequació dels continguts a la realitat de la professió. Durant l’acte de signatura d’aquest conveni s’han identificat diverses possibilitats de col·laboració que donarien lloc a convenis específics que ja estan en estudi.

A més a més del president i la rectora, la reunió ha comptat amb la presència del director gerent de la RAI, Javier Pérez de Vargas i el vicerector d’Infraestructures, Sostenibilitat i Seguretat Labora i catedràtic en Enginyeria Civil de la UA, Salvador Ivorra.

Informació i Foto: Universitat Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint