La Universitat d’Alacant amplia la seva oferta de cursos de valencià
El vicerector de Cultura, Esport i Llengües, Carles Cortés, afirma que “Es tracta d’una iniciativa que ens connecta amb el territori i posa en valor la funció de servei públic de la Universitat”. El termini d’inscripció s’obrirà el proper 3 de setembre i finalitzarà el 11 de setembre. Els cursos de valencià s’impartiran de el 21 de setembre a l’22 de desembre, amb una durada de 60 hores, i combinaran una video-classe setmanal de 2 hores amb el treball autònom de l’estudiant a través de la plataforma Moodle de la UA. Les taxes d’inscripció inclouen la matrícula per a les proves de la CIEACOVA, que es realitzaran al Campus de Sant Vicent de l’Raspeig a l’acabar el curs. El certificat expedit per la UA equival a tots els efectes a el de la Junta Qualificadora.
La coordinadora dels cursos de valencià, Rosa Esteve, detalla que el Servei ha renovat els continguts i la metodologia dels cursos per poder oferir-los en format no presencial, amb activitat sincrònica i materials de Moodle a partir dels manuals Punt per punt, elaborats pel personal tècnic de Servei. L’alumnat dispondará de el portal DietaenvalenciàUA amb materials formatius i audiovisuals, material complementari, grups de conversa en línia i podrà accedir a al Centre d’Autoaprenentatge de Valencià (CAU) ia lasAules de conversa dels municipis d’Alcoi, Elda, Oriola, Sax, Torrevieja o Villena.
El director de Servei de Llengües, Ferran Isabel, valora de manera positiva l’acollida de les accions de formació en valencià de el present curs 2019-20: 1.076 persones matriculades en els 54 cursos de valencià presencials i no presencials que s’han dut a terme en Campus i les seus universitàries; més de 1000 participants en els grups de conversa gratuïts i oberts al Campus; 1000 participants en les sessions de Aules de conversa impartides en diversos municipis; 250 tutories virtuals; i 4.343 persones inscrites en els materials oberts en línia de l’CAU, en els nivells A2-B1 i C1-C2 de valencià.