Política

La Llei d’Àrees Industrials aprovada per les Corts no serà recorreguda davant el Tribunal Constitucional pel Govern d’Espanya

La Conselleria d’Economia, sectors productius, Comerç i Trbajo ha valorat molt positivament que el Govern d’Espanya no hagi interposat el recurs d’inconstitucionalitat de la Llei de Gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana que va ser el passat mes de maig per les Corts Valencianes.

Tant el conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, com la secretària autonòmica, Blanca Marín, han valorat aquesta notícia com de “magnífica” ja que es tracta d’una llei “summament necessària per a la Comunitat Valenciana”.

Rafa Climent ha recordat que la implementació d’aquesta llei “és un dels objectius del Seminari de Govern de Castalla i la notícia d’aquest divendres és una fita important perquè garanteix el desenvolupament de la Llei de Gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana tan necessària i pionera. Un dels objectius és afrontar la regulació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, comprenent des de la seva planificació fins a la seva posterior funcionament, a més de crear noves fórmules i camins adequats per a garantir serveis i dotacions de qualitat ” .

Per la seva banda, Blanca Marín, ha subratllat que “aquesta decisió desmunta l’estratègia del Partit Popular, que va amenaçar amb fer-ho, d’intentar bloquejar una llei de les Corts amb una argúcia jurídica”. La secretària autonòmica ha destacat que el més important és que “avui comptem amb una llei que té un marc de seguretat jurídica i que ens genera un entorn de certesa per a la seva implementació en el nostre territori”.

A més, cal ressaltar que aquesta és una llei en la qual la Comunitat Valenciana totalment “pionera”, ja que “la nostra és la primera autonomia a regular el funcionament dels polígons industrials. De fet, la setmana passada ens vam reunir amb el secretari general d’Indústria i Pime, Raúl Blanco, i el director general d’Indústria i Pime, Gal Gutiérrez, on ens van mostrar l’interès del Ministeri a aplicar aquesta Llei en altres comunitats autònomes “, ha destacat Climent.

La secretària autonòmica ha recordat que durant la fase de tramitació de la llei es van realitzar algunes modificacions per reajustar algunes de les consideracions que havia realitzat l’Estat. Amb tot, Blanca Marín ha destacat que “aquesta llei obre un camí perquè es pugui estendre aquest model de millora dels polígons industrials i dels espais productius i aconseguir que els polígons deixin de ser l’últim barri dels nostres municipis per esdevenir una infraestructura bàsica de la nostra economia “.

Llei d’Àrees Industrials

Els polígons són infraestructures econòmiques d’interès general per l’ocupació i la riquesa que generen, i per primera vegada una llei crea instruments jurídics per a l’adequada gestió de les àrees industrials, que permeti dotar-les dels equipaments i de la qualitat necessària per al desenvolupament de l’activitat econòmica i millora de la competitivitat empresarial.

Aquesta llei respon una demanda històrica del sector, que és pionera i que ha nascut del consens amb tot el sector.

El funcionament de la nova llei d’Àrees Industrials es basarà en la cooperació entre les empreses i les administracions, especialment els ajuntaments. En aquest sentit, la nova llei facilita mecanismes per sumar i desenvolupar actuacions conjuntes, com les entitats de gestió, que poden donar un gran impuls a la gestió de les àrees industrials.

La llei té tres grans apartats, la creació de les entitats de gestió, la classifiquen de les àrees per categories, i el concepte de municipi industrial estratègic.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint