La jutge declara la complexitat de la causa sobre el cas de presumpta prevaricació que afecta Sagredo
La portaveu del PP a Paterna, María Villajos, ha revelat que la jutge que investiga a Paterna la presumpta adjudicació irregular d’un concert de Halloween a una empresa el administrador té negocis amb el marit de Núria Camps, tinent d’alcalde de la localitat, ha declarat “la complexitat de la causa a la vista de la nova documentació aportada pel PP”.
En aquest cas estan imputats l’alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo i dos tinents d’alcalde, Núria Camps i Julio Fernández. El passat mes de juny Sagredo va demanar ajornar la seva declaració malgrat que “només ha de llegir cinquanta fulles d’un expedient que ell mateix va fer”, ha assegurat Villajos.
L’única defensa de Sagredo ha estat fins ara, ha afirmat la portaveu popular, “dir que això és un circ muntat pel PP”. Però la realitat és que “Sagredo ha de donar explicacions als veïns de Paterna i explicar perquè el marit d’una tinent d’alcalde mana correus electrònics als funcionaris ordenant-los com s’ha de fer un concert. És un escàndol i una barbaritat “.
María Villajos ha lamentat que el que ha fet l’alcalde és “venjar-se canviant de despatx, tirant a un assessor del grup popular i mentre s’ha amagat sense donar la cara”.
La jutge que ha declarat la complexitat de la causa tindrà ara un any més -agost de 2019- per investigar la causa. I és que el PP de Paterna ha anat aportant noves presumptes irregularitats comeses per l’equip de govern que “ampliarien aquests fraccionaments de contractes per evitar el concurs públic a contractacions de l’Ajuntament de València, Expojove o la Primavera Valenciana a través de la Generalitat. Hi ha moltes empreses sota el focus de la investigació “.
A més, en l’ampliació de denúncia, María Villajos ha confirmat que “hem demanat més imputacions de càrrecs públics i la jutgessa ha d’estar estudiant-ara mateix”.
Villajos s’ha preguntat si “Ximo Puig consentirà tenir un candidat imputat a Paterna que, a més està investigat per l’Agència Antifrau i per la Fiscalia per un altre assumpte”.
Santamaría: “és una trama”
Per la seva banda, el secretari general del grup popular a les Corts, Luis Santamaría, ha explicat que “això no són formes ni fets aïllats. Confonen la democràcia amb la instauració d’un règim i dóna idea de la poca qualitat democràtica en aquells llocs on governen socialistes i nacionalistes com ja hem vist també amb Pedro Sánchez i la seva actitud respecte al Senat “.
“La causa complexa evidència que aquí hi ha connexions diverses i una trama com la que ha revelat la investigació que s’està duent a terme per determinar si hi va haver finançament irregular de PSPV i Bloc-Compromís”, ha recordat Santamaría, que ha demanat a Sagredo que “per ser coherent hauria d’abandonar l’Alcaldia perquè ell mateix defensava en el seu dia que un alcalde imputat no havia de seguir en el càrrec”.
És una qüestió que s’ha estès a l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, que “segueix exercint com a primer edil malgrat haver estat detingut per la causa oberta per la gestió de Divalterra”.
Santamaría s’ha qüestionat “on ha estat l’Agència Antifrau durant aquest temps, així com els organismes creats per investigar i prevenir la corrupció. En el cas de València el PP ha presentat 25 denúncies i totes estan sense resoldre, mentre que la de Giuseppe Grezzi ja ha estat substanciada “.
A la vista de tots aquests esdeveniments Santamaría ha denunciat la “desatenció que els veïns de Paterna” estan patint per part d’aquest Govern que ara actua en minoria a la localitat després d’haver trencat el pacte local amb Compromís.
Puig abandona els valencians
Precisament a això, el secretari general del grup popular a les Corts ha denunciat que el president de la Generalitat, Ximo Puig, “ha abandonat a Paterna, com a la resta de municipis, com va quedar demostrat en el Debat de Política General i ha preferit ser un bon socialista a un bon valencià, ignorant qüestions com la reforma del finançament autonòmic o l’execució del Corredor Mediterrani “.
Així Santamaría ha lamentat que s’hagin rebutjat per part del tripartit a les Corts les propostes de resolució presentades pel PP i que en el cas de Paterna eren “molt beneficioses per als veïns”.
María Villajos ha desgranat aquestes propostes dirigides a millorar el municipi i que no han estat acceptades. Projectes que tenien “inversions milionàries com Port Mediterrani, ara denominat Intu, han estat paralitzades, amb la consegüent pèrdua de potencials llocs de treball”. Els seus promotors, a més, “es comprometien a millorar els accessos a Valterna amb l’estalvi que hagués suposat per a les arques de l’ajuntament. Portem tres anys i mig de retard “.
Informació i Foto: http://www.pspvpsoe.net