Política

La Junta de síndics aprova a proposta del PSPV la constitució de tres comissions

La Junta de síndics ha aprovat aquest dimarts que la següent sessió de control al president de la Generalitat, Ximo Puig, a les Corts se celebri el dimecres (26 de setembre) en lloc de l’habitual dijous, a causa de l’agenda del president, que acudirà al cim del Corredor Mediterrani convocada a Barcelona per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE). Així mateix, el ple debatrà cinc projectes de llei impulsats per la Generalitat: el de Mancomunitats, el regulador del lobby en l’àmbit autonòmic, el de mediació, la modificació de la LOTUP i el d’igualtat de les persones LGTBI.

La Junta de síndics també ha aprovat la constitució de tres comissions a les Corts a proposta del PSPV. Aquestes són la Comissió especial d’estudi per analitzar la pobresa i la desigualtat social a la Comunitat Valenciana; la Comissió especial d’investigació sobre la contractació de la Generalitat amb la trama investigada en el marc de l’Operació Taula i la Comissió especial d’investigació sobre el finançament electoral del PSPV i Bloc entre 2007 i 2008 així com de la relació de Crespo Gomar amb les administracions públiques i altres partits polítics.

Per la seva banda, el síndic del PSPV-PSOE a les Corts, Manolo Mata, ha criticat la decisió de Ciutadans de votar en contra de qualsevol intent de reforma de la Llei electoral valenciana en aquesta legislatura. «Ciutadans viu instal·lat en la seva pròpia contradicció, després d’estar tota la campanya dient que són un partit regenerador i apel·lant a la rebaixa del llistó electoral, ara es fan enrere, s’alineen amb el PP i rebutgen la seva modificació», ha assenyalat.

Per al portaveu dels socialistes valencians en Les Corts, Ciutadans ha buscat «qualsevol excusa per deixar fora del parlament valencià a altres forces polítiques» i ha afegit que «com continuïn per aquesta deriva igual es queden fora de les Corts perquè no arriben al 5 % que no han volgut canviar «. Així mateix, Mata ha carregat contra Cs per «anunciar la seva rebuig abans a la premsa que a la resta de partits amb qui havia estat negociant aquesta llei» tot i que ha indicat que «teníem la sospita per les declaracions i posicions que estaven adoptant darrerament que finalment anaven a estar en contra de canviar una de les lleis electorals més restrictives d’Espanya «.

Informació i Foto: http://www.pspvpsoe.net

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint