DestacatMunicipisPolítica

La Generalitat inicia la reconstrucció de les estructures del pont de l’Omet i el pont del Mas de Sabater de Picassent afectades per les inundacions

La Generalitat ha iniciat la reconstrucció de dos estructures en la carretera CV-4140, el pont de l’Omet i el pont del Mas de Sabater que se situa sobre el barranc de Ninyerola, tots dos en el terme municipal de Picassent. El cost d’estes actuacions que està duent a terme la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ascendix a 4 milions d’euros.

Així ho ha confirmat el conseller Vicente Martínez Mus, que ha destacat que “avancem en el nostre compromís amb els municipis i puc confirmar que en este moment les màquines ja estan treballant en els dos vials locals afectats per la riuada, de manera que es puga reposar l’accés i la comunicació”.

Estes actuacions, emmarcades dins del pla ‘Recuperem València’, es duen a terme després que la Generalitat haja assumit les competències d’infraestructures de 25 municipis afectats per a realitzar mig centenar d’actuacions d’emergència, entre les quals es troben estos dos ponts de la localitat de Picassent.

Després de diverses visites per part dels tècnics de la Direcció General d’Infraestructures i Projectes Urbans, la reunió del conseller amb representants del consistori i l’adjudicació dels treballs d’emergència, s’han començat les labors de tancament i protecció de les zones d’actuació. “Estos primers treballs tenen l’objectiu de protegir el terreny enfront de perills potencials de caigudes o accidents”, ha remarcat Mus.

A continuació, s’ha preparat l’entrada en l’obra de la maquinària per a la neteja de llits i buidar així les zones. També s’ha seguit amb la presa de dades per a la definició de les obres de reconstrucció i s’han realitzat sondejos i prospeccions per a poder calcular les fonamentacions de les estructures.

Pla de recuperació

Estes obres s’emmarquen en el pla de recuperació de carreteres, ponts i passarel·les locals de la Generalitat, acordat per la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible.

Segons l’acord del Consell, correspon a la Generalitat la recuperació d’infraestructures dels municipis d’Albal, Alcàsser, Aldaia, Bugarra, Calles, Cheste, Chera, Chiva, Gestalgar, Godelleta, Loriguilla, Macastre, Massanassa, Montserrat, Pedralba, Picassent, Requena, Siete Aguas, Sinarcas, Sot de Chera i Torrent. Per la seua banda, el Govern durà a terme actuacions en els municipis d’Aldaia, Alfafar, Almussafes, Manises, Paiporta, Picanya, Real, Riba-roja i Xirivella.

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint