DestacatMunicipisPolítica

La Generalitat destina 360.000 euros al reallotjament temporal de les famílies afectades del barri de San Antón d’Elx

La Generalitat destinarà 360.000 euros per donar una solució habitacional temporal per a les famílies que van ser desallotjades per risc d?esfondrament d?un edifici del barri Sant Antón d?Elx la setmana passada.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic d’Habitatge, Sebastián Fernández, després de mantenir una nova reunió amb l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ia la qual també hi ha assistit el director general d’Habitatge, Juan Antonio Pérez, i representants de la corporació municipal i de l’entitat de Promocions i Iniciatives Municipals d’Elx, S.A. (PIMESA).

Aquesta nova iniciativa de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge se suma a les acordades divendres passat per oferir una solució habitacional urgent a les famílies afectades que, de moment, es troben reallotjades als habitatges de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha) disponibles al municipi.

A més, com ha recordat el secretari autonòmic, s’ha posat a disposició de l’Ajuntament il·licità personal tècnic de l’Institut Valencià de l’Edificació perquè, en col·laboració amb els tècnics municipals, facin les revisions necessàries a les edificacions del barri.

D’aquesta manera, ”la Generalitat i l’Ajuntament d’Elx avancen a donar solucions per al barri de San Antón”, ha indicat Sebastián Fernández. Així mateix, «des de la Generalitat, hem tornat a posar sobre la taula diferents alternatives per garantir la continuïtat de les actuacions del Pla de Reforma Interior Modificatiu (PRIM) del Barri Sant Antoni, que actualment no compta amb pressupost al Pla Estatal d’Habitatge i està a costa del proper Pla Estatal 26-29 que haurà d’aprovar el Govern central».

En aquest sentit, el secretari autonòmic ha traslladat a l’alcalde “l’absoluta predisposició del Consell a emprendre actuacions al barri” i ha recordat que “el Govern central ha anihilat els programes que contemplaven aquests projectes”.

Segons ha reclamat Sebastián Fernández, “l’Executiu central ha de deixar de tergiversar i posar-se a treballar pels ciutadans que aquí, a Elx, també els necessiten i es deixin de tantes xerrameques”. Alhora, ha tornat a reclamar al Govern central que reprengui les ajudes a la Regeneració Urbana que va eliminar del Pla Estatal d’Habitatge i que ha posat en perill barris deteriorats com el de San Antón a Elx.

«L’actual Pla Estatal d’Habitatge 2022-2025 no desenvolupa un programa d’ajudes similar al que històricament es duia desenvolupant des de fa dècades, com els relatius a Àrees de Regeneració i Renovació Urbana i Rural», ha indicat Fernández, que ha afegit que «al Pla Estatal d’Habitatge 2022-2025 degradats en què fos necessari demolir i tornar a construir els edificis, ha perdut la possibilitat de rebre cap ajuda”.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint