La Generalitat destina 1,5 milions d’euros a l’elaboració de plans locals de prevenció d’incendis forestals
La Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural destinarà 1.500.000 euros a ajudes per a la redacció de nous plans locals de prevenció d’incendis forestals (PLPIF), o per a la revisió dels ja aprovats, als municipis de la Comunitat Valenciana.
Tal com es posa de manifest en la convocatòria d’ajudes, publicada eesta setmana al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, poden beneficiar d’aquests ajuts tots aquells ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de terrenys forestals en el seu terme municipal o que es trobin en zona d’alt risc d’incendis.
Un pla local de prevenció d’incendis forestals desenvolupa les mesures i accions dels plans de prevenció d’incendis forestals de demarcació i té com a objectiu minimitzar el nombre d’aquests successos i el dany ocasionat.
Emmarcades en el Programa de Desenvolupament Rural 2014/2020, aquestes subvencions cobriran el 80% de la inversió realitzada pels ajuntaments per a la redacció del PLPIF i un cop aprovats seva validesa es prolongarà fins a l’any 2020.
Els ajuts reforcen la col·laboració que la Conselleria presta a les localitats amb superfície forestal, a les que la legislació marca l’obligació de disposar d’un document que reculli l’actuació davant d’un incendi forestal al propi terme municipal.
normes tècniques
Per facilitar l’elaboració dels seus propis plans als ajuntaments, el Consell va establir el passat mes de novembre una sèrie de normes tècniques per a la redacció dels plans locals de prevenció d’incendis forestals.
Aquestes indicacions tenen com a objectiu contribuir a dotar d’homogeneïtat als plans locals que elaboren les localitats que tenen sòl catalogat com a forestal en el seu terme municipal i en faciliten la interpretació en les consultes i usos que fan els ens extramunicipals.
Aquesta mesura es fa també recomanable per la implantació de l’administració electrònica i la necessitat d’incorporar la cartografia digital generada pels plans a la base cartogràfica de la Generalitat.
A més, com a novetat, es crea la figura del pla reduït d’incendis forestals (PLRIF), per a aquells municipis en què la presència de terreny forestal sigui escassa o dispersa, que estableix un format simplificat.
La prevenció d’incendis actual s’ha d’orientar a la prevenció de les causes que generen els focus, així com a la creació d’oportunitats de control ia la creació d’estructures a escala de paisatge que generin focs de menor intensitat o, almenys, dins de la capacitat d’extinció en part del seu recorregut.
Informació i Foto: http://www.gva.es