La Diputació de Castelló consolida el Festival de Teatre Clàssic en l’elit de les arts escèniques amb ‘sold out’ en la seva edició més ambiciosa
La Diputació de Castelló ha consolidat el Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola en l’elit de les arts escèniques amb la seva XXI edició més ambiciosa en concloure ahir a la nit amb ‘sold out’ en els seus vuit representacions. Un total de 300 butaques venudes cada nit i un seguiment multitudinari a l’acte inaugural amb teatre al carrer constaten l’espectacular acollida de la 21 edició amb més de 2.500 espectadors. La segona representació ahir a la nit de ‘Neró’, a càrrec de la Companyia Secuencia3 i coproduïda pel Festival Internacional de Teatre Clàssic de Mèrida, va ser el colofó a una edició “històrica”, tal com l’ha qualificat ja el vicepresident primer i diputat de Cultura, Vicent Sales.
“En el seu dia vam apostar pel Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola com un dels esdeveniments estratègics que impulsa la Diputació per promocionar la marca turística provincial, i tant el públic com els mitjans de comunicació i sector de les arts han respost”.
Un renovat Castell de Peníscola gràcies al Pla Director executat per la Diputació de Castelló ha estat el millor preu patrimonial des que el 6 de juliol comencés aquest exclusiu cicle teatral que segueix l’estela d’altres referents a Espanya i que s’ha posicionat com el màxim precursor del turisme cultural i de l’oferta complementària de qualitat al turisme de la província en la temporada estival.
“Tal com va dir el president Moliner el dia de la seva presentació, l’objectiu era fer triomfar aquest festival a l’uníson del gran emblema històric, turístic i cultural de Castelló com és el Castell de Peníscola, i avui podem afirmar que estem aconseguint-ho. Estem portant al màxim nivell de qualitat l’experiència única que oferim als visitants fins a estar en l’elit de la cultura nacional “.
Cal recordar que un dels eixos fonamentals del Pla Director del Castell de Peníscola en el qual la Diputació invertirà 4,5 milions d’euros era augmentar l’aposta pel Festival de Teatre Clàssic com patrimoni cultural i eina de promoció turística.
Una ambiciosa programació amb un gran elenc d’obres i actors
Tal com ha recordat Sales “a l’objectiu que plasmem en el Pla Director respon una major inversió per part del Govern Provincial per portar obres com les que hem gaudit a Peníscola aquest estiu, de la talla de Marc Aureli, coproducció del Festival Internacional de Teatre clàssic de Mèrida; la Comèdia Aquilana, interpretada per la Companyia Nacional de Teatre Clàssic; o Neró, interpretada pels coneguts actors Raúl Arévalo i Itzíar Miranda i que va fer vibrar al públic per deixar el millor sabor de boca d’aquesta iniciativa “.
Una de les claus de l’èxit del Festival de Teatre Clàssic de Peníscola ha estat la perfecta conjunció de la qualitat, prestigi i innovació en la seva programació. L’espectacle ‘Déus i Monstres’ que va discórrer pels carrers del casc antic amb la Companyia Clàssics Contemporanis i coproduït pel Festival Internacional de Teatre Clàssic de Mèrida va ser una altra de les empremtes inoblidables que ha deixat aquesta edició del festival.
Una altra de les qüestions millor valorades ha estat la modernització de l’activitat cultural del castell, amb més facilitats que es donen als visitants per planificar la seva experiència i adquirir les entrades i consultar la informació a través del web https: //castillodepeniscola.dipcas .es /
Descobrir Castelló a través d’una oferta complementària de qualitat
És important assenyalar el treball que està realitzant el Govern Provincial per generar activitats mitjançant la cultura, la literatura, la música i l’esport, una oferta complementària de qualitat que dinamitzi amb noves oportunitats la província alhora que generi prescriptors turístics dels nostres municipis.
Exemple d’això és el Festival de Teatre Clàssic de Peníscola, en literatura amb els guardons Lletres de la Mediterrània, en esports amb els 400 esdeveniments de Castelló Escenari Esportiu o amb la música amb Castelló Terra de Festivals. Un esforç per constituir en aquests esdeveniments autèntics elements troncals de promoció de la província en tot el món.
Cal recordar que la Diputació de Castelló invertirà 400.000 euros en generar activitats culturals de primer nivell al Castell de Peníscola durant 2018.
Informació i Foto: Diputació de Castelló