DestacatPolítica

La Diputació d’Alacant eleva als 5 milions d ‘euros el Pla de Millora de la Xarxa Provincial de Carreteres gràcies a les inversions sostenibles

El Pla Provincial d’Inversions Sostenibles a la Xarxa Viària Provincial que impulsa la Diputació d’Alacant permetrà l’execució de 5 grans actuacions amb un pressupost que arriba als 2.249.000 euros, tal com ha aprovat aquest matí la Comissió d’Infraestructures i Carreteres.

Segons ha explicat el diputat d’aquesta última àrea, Alejandro Morant, aquesta nova inversió, que s’escometrà gràcies al superàvit, permetrà completar el Pla Provincial de Carreteres per 2019, ja que a principis d’any es va aprovar una partida recollida en el pressupost ordinari de 2,8 milions d’euros per a 8 projectes.

“Des de la Diputació d’Alacant destinarem només en aquest exercici més de 5 milions d’euros a l’execució de 13 actuacions que milloraran l’estat i la seguretat dels mil quilòmetres de carreteres que gestiona la institució provincial”, ha detallat Morant.

L’asfaltat del ferm, la rehabilitació i la millora de vials o la implementació d’itineraris ciclistes són algunes de les actuacions que es podran sufragar amb aquests ajuts.

En concret, les actuacions recollides en el pla de carreteres financerament sostenible inclouen 708.000 euros per a l’eixample i millora de la carretera CV-745 entre Llíber i Senija i 450.000 per a la rehabilitació estructural del ferm de la CV-742, de Xàbia a Cap de la Nau, a la Marina Alta. La injecció per reforçar el ferm i habilitar un itinerari ciclista a la CV-851 a Elx ascendirà a 470.000, mentre que en el Mitjà Vinalopó es procedirà a reforçar l’asfaltat a la carretera CV-844, de la Romana a Fondó de les Neus, amb un muntant de 351.000 euros. Finalment, es destinaran 270.000 euros per a les obres de la glorieta d’accés a Torrellano a la CV-849.

Per la seva banda, el Pla ordinari de Millora de la Xarxa Viària Provincial 2019 preveu una consignació de 2.794.617 euros. En aquest cas, les obres recollides són el condicionament de la plataforma i millora de rodament en la CV-788, Camí dels Dubois a Alcoi, Penàguila i Benilloba amb una inversió de 399.920 euros; la formació de vorals i reforç del ferm en la CV-824, Sant Vicent del Raspeig a A-31 per la Cañada i L’Alcoraia amb 388.773 euros; l’eixample de la plataforma i millora del traçat a la carretera CV-745 entre Senija i Llíber amb 349.895 euros; el reforç del ferm i construcció d’itinerari ciclista a la CV-851, Ronda Sud d’Elx amb 388.858 euros; l’adequació de marges i reforç del ferm en la CV-737 de Petrer a Catí amb 308.858 euros; el reforç del ferm en la CIV-871, Mos del Bou a La Murada al terme d’Oriola amb 303.962 euros; l’estabilització de talussos i millora de rodament en diversos trams de la carretera CV-712, de Margarida (Planes) a Pego, per Vall d’Alcalà i Vall d’Ebo amb 354.791 euros i la millora de drenatge a la carretera CV-807 de Biar a Canyada, 2a fase amb 299.643 euros.

D’altra banda, Morant ha informat durant la Comissió als grups de la Corporació que pròximament mantindrà una trobada amb la Direcció General de Carreteres per coordinar futures actuacions, principalment en vies cicloturistes i carrils bici.

 

 

Informació i Foto: Diputació d’Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint