Política

La conselleria d’Igualtat incrementa en prop del 17% les inspeccions a centres residencials de persones majors en tres anys

El nombre d’inspeccions realitzades des de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives a centres residencials de persones grans, la majoria realitzades a instància de part de la mateixa Administració, s’ha incrementat prop del 17 per cent en els últims tres anys.

Durant 2017 el Servei d’Acreditació i Inspecció de Centres i Serveis va realitzar un total de 255 inspeccions a centres de diferent tipologia, 153 d’elles a centres residencials de gent gran davant de les 131 que es van realitzar durant 2014.

De les 153 inspeccions realitzades a residències durant l’any passat, 32 corresponen a centres de la província d’Alacant, 25 a la província de Castelló i 96 a la de València.

La majoria de les inspeccions realitzades, 72 en total, han partit de denúncies presentades per la ciutadania, seguides de les 31 realitzades a instància de la Direcció General de Serveis Socials de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. Cal destacar que aquestes últimes s’han duplicat respecte a les iniciades pel mateix motiu en 2014, que van ascendir a 15 inspeccions.

La resta d’inspeccions corresponen a les iniciades d’ofici, per a comprovació de requeriments de la Conselleria o per autoritzacions recents, que donen lloc a una visita posterior.

Ampliació de la plantilla

Els pressupostos de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de 2017 van incloure la dotació econòmica necessària per a la creació de deu llocs més en el Servei d’Acreditació i Inspecció de Centres i Serveis de la Conselleria, que fins a aquest any comptava amb deu persones. Llocs que es van cobrir amb professionals de llarga trajectòria en la conselleria, després d’un procés públic de selecció.

D’aquesta manera, el servei disposa actualment de 20 professionals, complint així amb la ràtio establerta en la Llei 5/1997, de 25 de juny, que regula el sistema de serveis socials en l’àmbit de la Comunitat Valenciana i que marca un inspector per cada 250.000 habitants.

Per primera vegada, i gairebé 20 anys després de l’aprovació de la Llei, la Inspecció de Serveis Socials compta amb la dotació d’efectius que marca la normativa, imprescindible per vetllar pels drets de les persones ateses en el sistema valencià de servicis socials.

L’àmbit d’actuació del citat servei s’estén en l’actualitat a un total de 1.564 centres, és a dir, tots els centres socials autoritzats tant públics (autonòmics o locals) com privats, i la seva missió, ha assenyalat Oltra, és garantir que les prestacions que reben les persones ateses reuneixen les característiques i qualitat establertes en la normativa. Així mateix, aquests professionals investiguen l’existència de centres que no comptin amb l’autorització preceptiva.

Cal recordar que l’esmentat servei comptava, a l’inici d’aquesta legislatura, amb vuit persones per a tot el territori de la Comunitat Valenciana. Amb l’objectiu de millorar el control ordinari de la xarxa de centres, en un primer moment es van rescatar dues places que estaven realitzant altres funcions passant a comptar amb deu llocs en el servei.

 

 

Informació i Foto: http://www.gva.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint