PolíticaTurisme

La consellera Marián Cano destaca que les dades rècord al juny reforcen la urgència d’ampliar els aeroports de Manises i Alacant-Elx per sostenir el creixement turístic i econòmic

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha reclamat la ampliació urgent dels aeroports de Manises i Alacant-Elx Miguel Hernández després de conèixer-se les últimes dades de trànsit aeri publicades per Aena, que reflecteixen xifres rècord durant el mes de juny.

Cano ha subratllat que les ampliacions dels dos aeroports han de ser “una prioritat immediata” per garantir la competitivitat del turisme i l’economia valenciana. Les dades demostren, una vegada més, la necessitat d’accelerar els treballs d’ampliació, ja que són infraestructures clau per al desenvolupament de la Comunitat Valenciana”, ha declarat.

La consellera ha subratllat que tant l’aeroport de València com el d’Alacant-Elx Miguel Hernández estan operant per sobre de la capacitat tècnica, amb xifres rècord de passatgers i una tendència de creixement sostinguda.

Segons les dades d’Aena, l’aeroport de València va registrar al juny 1.079.810 passatgers, un increment del 8,9% respecte al mateix mes del 2024. Pel que fa a operacions, es van gestionar 8.277 vols, un 5,5% més que el juny de l’any anterior.

Per part seva, l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández va arribar als 1.921.706 passatgers, un 8,4 % més interanual. Pel que fa als vols, l’aeroport alacantí va gestionar un total d’11.730 moviments el mes passat, un 7,1 % més respecte al juny del 2024.

Resultats primer semestre

A l’acumulat de gener a juny, l’aeroport de València va sumar 5.606.043 passatgers, un creixement de l’11,1% respecte al mateix període del 2024, i va gestionar 44.779 vols (+9,3%). L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández, per part seva, ha operat 58.411 vols (+10,6 %) i ha superat els 9,2 milions de passatgers, cosa que representa un increment del 10,3 % respecte al mateix període de l’any passat.

Marián Cano ha insistit que aquestes xifres reafirmen la importància estratègica de les dues infraestructures per a la Comunitat Valenciana: “Necessitem una nova pista a Alacant-Elx i l’ampliació de la terminal a Manises. Només així podrem seguir donant servei als milions de visitants que rebem cada any i seguir creixent com a destinació turística i logística”.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint