Política

La Comunitat Valenciana impulsa els congressos i trobades estudiantils universitaris d’àmbit nacional a les universitats públiques valencianes

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha anunciat una nova línia de subvenció per a l’organització de congressos i trobades d’estudiants universitaris de caràcter nacional a la Comunitat Valenciana. La iniciativa permetrà cofinançar activitats organitzades per i per a l’estudiantat a les cinc universitats públiques valencianes.

Així ho ha traslladat el director general d´Universitats, José Antonio Pérez Juan, durant la celebració del Consell Interuniversitari Valencià d´Estudiants CIVE, celebrat aquesta setmana. Per això, es destinarà un total de 25.000 euros.

D’aquesta manera, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat d’Alacant, la Universitat Jaume I de Castelló i la Universitat Miguel Hernández d’Elx rebran una ajuda per import de 5.000 euros, en règim de concessió directa.

El director general d´Universitats ha destacat que es tracta d´“una mesura pionera, que converteix la Comunitat Valenciana en referència nacional i punt de trobada de la joventut universitària de tot Espanya”.

L’objectiu -ha subratllat Pérez Juan- és, per una banda, “facilitar vincles i relacions entre els nostres estudiants i els de la resta d’Espanya, així com establir línies de col·laboració acadèmica, professional i personal que es projectin al futur laboral”. Així mateix, contribueix al desenvolupament integral de l’alumnat a través de l’intercanvi d’idees i projectes compartits i permeten generar oportunitats professionals reals, ha afegit.

Les activitats finançades han de garantir l’accessibilitat universal, la inclusió social i la participació dels estudiants en totes les fases del procés organitzatiu, des del disseny fins a l’avaluació final.

Aquests congressos i trobades constitueixen espais per a la socialització acadèmica, el contrast d’experiències formatives i l’exposició de bones pràctiques, contribuint a una millora continuada dels plans d’estudi des de la veu dels mateixos estudiants.

La iniciativa s‟emmarca en l‟estratègia del Consell de potenciar una universitat més connectada, participativa i amb estudiants que liderin espais de diàleg, consolidant la Comunitat Valenciana com un pol d‟atracció per a la comunitat universitària de tot el país.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint