Política

Compromís presenta mesures concretes per combatre la corrupció

El grup de Compromís a la Diputació de Castelló ha registrat una moció contundent per denunciar la regressió democràtica i institucional que suposa el desmantellament dels organismes de control anticorrupció al País Valencià i per exigir la depuració de responsabilitats polítiques davant els escàndols que continuen aflorant a escala autonòmica i estatal.

“Estem veient com, després d’anys de lluita per netejar les institucions, els partits que abans es van beneficiar de la corrupció ara desmunten els mecanismes que la prevenen”, ha denunciat el portaveu de Compromís, David Guardiola. La formació alerta que la supressió del Comité d’Ètica, la pèrdua d’independència de l’Agència Valenciana Antifrau i les restriccions a la Llei de Transparència formen part d’un pla calculat per tornar a les pràctiques opaques del passat.

La moció presentada posa el focus també en escàndols recents com el Cas Koldo o les adjudicacions milionàries durant la DANA de 2019, que evidencien que la contractació d’emergència continua sent un forat negre per als diners públics. “Ni la dreta ni l’esquerra estatal poden donar lliçons mentre tapen la corrupció amb pactes de silenci i impunitat institucional”, han afirmat des de Compromís.

Entre les mesures que la coalició proposa, destaquen la condemna ferma i sense matisos de tota forma de corrupció, amb especial èmfasi en la que implica càrrecs públics, partits polítics i grans empreses; la reinstauració immediata del Codi Ètic i del Comité d’Ètica de l’Agència Valenciana Antifrau, i elecció de la seua direcció amb majories reforçades; la reobertura de l’Oficina de Recuperació d’Actius per tornar a la ciutadania els diners saquejats; la creació d’una Agència Estatal Anticorrupció realment independent i amb capacitat sancionadora i la derogació de la modificació de la Llei de Transparència aprovada pel Consell el 28 de maig, que redueix la informació exigida en les despeses a caixa fixa.

El portaveu ha declarat que “pensem que no prosperarà, perquè en lloc de donar suport a la nostra moció, el PP ha decidit presentar una nova proposta en què, gens accidentalment, esborren qualsevol referència a la corrupció del PP, ni tan sols la viscuda en la pròpia Diputació”. “Sembla que per al PP la corrupció només serveix per exigir la dimissió de Pedro Sánchez, però no és una lacra a combatre ni un mal a extingir en democràcia”, conclou.

Informació i Foto: Compromis

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint