DestacatTurisme

La Comunitat Valenciana comença 2020 amb un increment de turistes estrangers de l’5%

La Comunitat Valenciana ha iniciat 2020 amb dades positives de turistes estrangers, ja que s’ha incrementat el nombre de turistes en un 5% i la despesa que aquests realitzen en un 2,5% interanual.

La Comunitat Valenciana ha rebut durant el mes de gener passat 434.205 turistes estrangers, un 5% més que la xifra registrada en el mateix mes de 2019, en una conjuntura de descens (-1,4%) per al conjunt d’Espanya, i en un mes afectat en la tercera setmana per la borrasca Glòria.

A més, la despesa que van realitzar els i les turistes estrangers durant el passat mes de gener a la Comunitat, xifrat en 449.200.000 d’euros, també s’ha incrementat un 2,5% respecte al mateix període de 2019.

Així es desprèn de les enquestes publicades avui per l’INE de Moviments Turístics en Frontera (Frontur) i l’Enquesta de Despesa Turística (Egatur).

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha qualificat aquests resultats com “positius, ja que durant el mes de gener vam patir les conseqüències de la borrasca Glòria, i aquests resultats mostren la fortalesa de la destinació Comunitat Valenciana” i ha destacat que “aquests xifres indiquen que anem pel bon camí de la desestacionalització “.

Colomer ha subratllat que “les dades marquen una arrencada del mes de gener interessant per al sector turístic de la Comunitat en un context en què Espanya decreix” i ha destacat que “el mercat francès s’ha comportat de manera magnífica”, de manera que ha recalcat que “la nostra estratègia de futur es basarà en diversificar la nostra oferta en diferents mercats emissors”.

Francesc Colomer ha ressaltat el treball de sector turístic que “tot i incerteses ha interpretat bé la capacitat d’innovar i de continuar seduint i mostra la seva fortalesa a el servei de tota la Comunitat Valenciana”.

Resultats arribada de turistes estrangers

L’enquesta Frontur publicada per l’INE mostra que la Comunitat Valenciana va rebre al gener 434.205 turistes, xifra que representa un increment interanual (5%), en una conjuntura de descens a Espanya (-1,4%).

Per mercats, cal assenyalar que el mercat britànic s’ha incrementat un 4,3% i destaca l’increment de l’mercat francès en un 33,7%, i el de l’mercat belga ha augmentat un 17,2%, que compensa la caiguda dels turistes de Països Nòrdics, italians i alemanys.

Les entrades de turistes estrangers per aeroport es van incrementar el passat mes de gener un 1,4% interanual i per carretera un 21,7%.

Despesa realitzada pels turistes estrangers

L’enquesta Egatur que ha publicat l’INE mostra que durant el passat mes de gener, els turistes internacionals que van visitar la Comunitat Valenciana van gastar 449.200.000 d’euros el que suposa un augment de l’2,5% interanual.

Cal ressaltar l’increment registrat per turistes francesos en un 15,3% internual, mentre la despesa realitzada per turistes britànics ha baixat un 2,4% respecte al gener de 2019.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint