La Comissió d’Afers Jurídics del Parlament Europeu visita ELLIS Alacant

La Comissió d’Afers Jurídics (JURI) del Parlament Europeu es desplaçarà a Alacant per reunir-se amb la Fundació ELLIS Alicante –coneguda com a Institut per al Desenvolupament de la Intel·ligència Artificial centrada en la Humanitat. Durant la trobada, que tindrà lloc a la Universitat d’Alacant el proper dimecres 22 de febrer, es debatran aspectes clau per al desenvolupament responsable i ètic de la Intel·ligència Artificial (IA), especialment en el context de la propera regulació europea d’Intel·ligència Artificial ( AI Act).

La reunió comptarà a més amb la participació de la rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, que presentarà la recent creada Catedra per al desenvolupament responsable del metavers. Es tracta d´un projecte internacional liderat per la UA i finançat per Meta Platforms, centrat en la investigació independent sobre els aspectes jurídics i ètics d´aquest nou univers.

Durant la reunió, l’equip científic d’ELLIS Alicante presentarà projectes de recerca a IA de particular impacte en l’àmbit jurídic, incloent-hi el desenvolupament d’algorismes que ofereixin garanties de justícia i no discriminació, que preservin i protegeixin la privadesa de les persones i que siguin entenedors per part dels seus usuaris, generant confiança. Així mateix, ELLIS Alicante compartirà el seu treball pioner amb relació a l’impacte dels biaixos cognitius humans en el desenvolupament i la implementació de la IA, així com l’impacte social de la IA a les xarxes socials (filtres de bellesa i la censura algorítmica automàtica de l’art) .

La Comissió JURI serà testimoni de l’important hub de coneixement format per ELLIS Alacant i la UA en matèria d’intel·ligència artificial des d’un punt multidisciplinari. La Unitat ELLIS d’Alacant forma part de la xarxa europea ELLIS -el Laboratori Europeu d’Aprenentatge i Sistemes Intel·ligents- que ja compta amb 35 unitats de treball a 14 països europeus i Israel que desenvolupen innovació tecnològica amb impacte socioeconòmic positiu. ELLIS Alacant promou el desenvolupament de sistemes intel·ligents centrats en les persones, amb un èmfasi particular a la protecció dels seus drets fonamentals i l’ús de la Intel·ligència Artificial per al Bé Social.

Amb aquesta trobada el braç polític europeu, la comunitat científica i l’acadèmica es donen la mà per potenciar l’entesa i la col·laboració en un tema de rellevància absoluta i de la màxima vigència, com és el desenvolupament de la Intel·ligència Artificial responsable, atesa la imminent aprovació parlamentària de la regulació europea d’Intel·ligència Artificial (AI Act).

Informació i Foto: Universitat Alacant

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: