Política

Julià: “El Govern haurà de donar alguna explicació després de la decisió judicial a l’empresa adjudicatària del Castor”

La candidata de Ciutadans (Cs) per la província de Castelló, Sandra Julià, ha demanat “explicacions al Govern sobre l’empresa adjudicatària del projecte Castor a la qual avui la justícia ha encausat per delicte mediambiental”. Així, Julià ha recordat que “des Cs hem reclamat reiteradament el desmantellament de Castor i la resposta sempre ha estat ambigua i sense posar en dubte, en cap moment la inseguretat i perillositat sísmica de l’activitat que allà s’estava produint”.

A més, fa un any, la llavors parlamentària castellonenca es va interessar per les mesures que plantejava el Govern, un cop coneguda la decisió del Tribunal Constitucional (TC) en relació a la indemnització establerta per l’Executiu per a les empreses promotores del projecte la quantia va ser de més de 2.500 milions. “Llavors el Tribunal va acordar declarar inconstitucionals i nuls els articles del decret que establien una indemnització per la suspensió de l’activitat del magatzem, situat enfront de les costes de Castelló, després dels sismes registrats a la zona”, ha explicat Julià.

Avui, “el Castor torna a ser titular de mà de la justícia per delicte mediambiental dels directius de l’empresa adjudicatària, no perquè s’ha desmantellat un negoci que genera més problemes que beneficis. No obstant això, en alguna cosa ens dóna la raó a Ciutadans, que es tracta d’un projecte gens clar “, ha manifestat Sandra Julià, que ha conclòs que” ara amb un govern en funcions ningú donarà explicacions i si ho fan diran que és cosa del PP. Doncs bé, ni uns ni altres han sabut afrontar el problema per això, en el seu moment vam demanar una comissió d’investigació per aclarir com es va pagar i garantir que no hi hagués perill per als veïns i a cap els interessava “.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint