Cs demana a Barceló que expliqui el perquè de l’abandonament als malalts renals castelloneses
En aquest sentit, Giraldo ha mostrat «la seva preocupació per l’esmentat servei i també pel de l’Hospital de la Plana ja que tots dos depenen de la disponibilitat pressupostària i mentre Puig i Soler juguen al gat i la rata amb l’elaboració o no de pressupostos, els malalts renals són els que paguen els plats trencats «. «Aquest és el descontrol a Vinaròs que fins i tot en ocasions els pacients han de repetir les seves analítiques perquè quan van al seu metge no han arribat els informes i en altres està caducat», ha remarcat la portaveu de Sanitat.
Per la seva banda, la diputada autonòmica i portaveu provincial de Cs a Castelló, Merche Ventura, ha lamentat l ‘ «abandonament i la discriminació de la Conselleria de Sanitat als malalts renals castellonencs» i, sobre això, ha reiterat «la urgència de la creació de dues unitats d’hemodiàlisi en els hospitals de Vinaròs i la Plana «. «La manca de recursos i mitjans no només provoca llargs desplaçaments sinó que col·lapsa l’única unitat existent a la província, la de l’Hospital General». «Les dades parlen per si sols, ja que a Alacant i València s’atén al 35% de pacients en hemodiàlisi enfront del 9% en la nostra província», ha manifestat la portaveu.
Finalment, la diputada ha defensat que «la Conselleria de Sanitat compleixi i creï una unitat de trasplantaments a Castelló, executant així el pressupost que tenien destinat a esta finalitat».