Més notícies

Ivace+i Energia amplia en 3,8 milions el pressupost per donar suport a projectes d’energies renovables tèrmiques a empreses i entitats

L’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i), dependent de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, que dirigeix ​​Nuria Montes, ha ampliat en 3,8 milions el pressupost per recolzar econòmicament projectes d’energies renovables tèrmiques als sectors productius i el sector públic.

Amb aquesta ampliació, el pressupost total per a aquest programa, que s’emmarca als fons europeus Next Generation, puja a 17,3 milions d’euros, 14,12 milions d’euros dels quals es destinen als sectors productius i 3,24 milions d’euros a entitats i al sector públic.

Tal com ha explicat la consellera, l’objectiu d’aquest programa és “acompanyar a les empreses i sectors productius de la Comunitat Valenciana el camí cap a la descarbonització, facilitant la incorporació de tecnologies netes no contaminants per proveir les seves necessitats energètiques d’ús tèrmic, tant en els seus processos productius com a les seves instal·lacions”.

Montes ha destacat “la bona acollida dʻaquest programa entre el teixit empresarial i les entitats”, que han presentat 180 projectes per implantar fonts dʻenergia renovables. Les ajudes es concedeixen per lots conforme Ivace+ i les avalua i barema i fins ara ja ha donat suport a 48 projectes, amb més de 10 milions d’euros.

Per a la consellera, la sostenibilitat s’ha convertit “en un pilar fonamental a les empreses, que a més redunda clarament en la seva competitivitat”. A la Conselleria d’Innovació, principalment a través de les diferents àrees d’Ivace+i, ha subratllat “hi ha un ventall molt ampli d’actuacions per ajudar les empreses valencianes a assolir un creixement i un desenvolupament sostenible”.

Característiques del programa

Poden accedir a aquests ajuts les empreses, petites, pimes i grans empreses, així com les persones treballadores autònomes, entitats del sector públic institucional de les administracions públiques, les entitats de dret privat o organitzacions privades sense ànim de lucre. Igualment les poden sol·licitar els ajuntaments, les diputacions provincials o les entitats equivalents i les mancomunitats, entre d’altres.

Pel que fa a la quantia de les ajudes, lajuda total serà la suma de lajuda base i lajuda addicional. Per al cas de les empreses l’ajut és del 35% sobre el cost subvencionable per a totes les actuacions subvencionables, i es pot incrementar en deu punts percentuals en el cas dels ajuts concedits a petites empreses i en cinc punts percentuals si els ajuts van destinats a mitjanes empreses. En el cas d’entitats i el sector públic aquest percentatge puja al 70%.

A més, aquests ajuts es poden complementar amb un ajut addicional del 5 % per repte demogràfic, és a dir en aquells municipis de fins a 5.000 habitants i els municipis no urbans de fins a 20.000 habitants on totes les seves entitats singulars de població siguin de fins a 5.000 habitants .

Actuacions susceptibles de suport

Així doncs, Ivace+i subvencionarà aquells projectes que contemplen la utilització de l’energia solar tèrmica, la geotèrmia, aerotèrmia, hidrotèrmia, biomassa i microxarxes de districte de calor i/o fred.

Entre les actuacions que se subvencionaran figuren les aplicacions tèrmiques per a producció de fred i/o calor a edificis: aigua calenta sanitària, calefacció, refrigeració, climatització de piscines, bé directament o bé a través de microxarxes de districte de calor i/o fred.

Així mateix, es recolzaran les aplicacions de baixa, mitjana i alta temperatura en processos productius o altres aplicacions tèrmiques: ebullició, esterilització, neteja, assecat, rentat, blanquejament, vaporitzat, decapat, cocció, lixiviació, banys tèrmics per a tractament de superfícies, proveïment de serveis de bugaderia, rentat de vehicles, pasteurització i conservació de productes peribles, climatització de naus d’ús industrial, bestiar i hivernacles, etc.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint