Igualtat posa en marxa una aplicació informàtica per facilitar l’ús del llenguatge inclusiu en la redacció de textos administratius
La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives està impulsant l’ús del llenguatge no sexista per part de personal de la Generalitat a l’hora de redactar textos administratius i normatius, comunicacions internes, informació i tot tipus de documentació administrativa.
El secretari autonòmic d’Igualtat i Diversitat, Rubén Sancho, ha explicat que amb aquest objectiu, la Conselleria ha posat a disposició de personal l’aplicació informàtica Themis, que serveix tant per detectar el llenguatge sexista que pot contenir un text, com per disposar a la vegada d’algunes alternatives adequades per a la seva correcció.
Sancho ha assenyalat que l’aplicació Themis és una eina especialitzada en «evitar els sexismes i exclusions socials que massa vegades manifesta i reprodueix el llenguatge, no només en les administracions públiques sinó també en el sector privat i en la vida diària de moltes persones».
En aquest sentit, el secretari autonòmic ha remarcat que un llenguatge no sexista «contribueix a comportaments i conductes personals i col·lectives respectuoses amb la igualtat de gènere i la diversitat en el nostre entorn».
Rubén Sancho ha mostrat la seva satisfacció amb l’acollida que ha tingut aquesta nova eina entre les i els professionals de l’administració de la Generalitat, «ja que són moltes les que han experimentat l’enorme ajuda que representa en el dia a dia».
Amb l’objectiu que cada vegada siguin més les persones que la utilitzen, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha facilitat també l’accés a l’aplicació Themis mitjançant Funciona, la intranet de personal empleat públic de la Generalitat.
Així mateix, el secretari autonòmic ha indicat que està previst també reforçar aquesta mesura de promoció amb un enviament massiu de correus electrònics, així com la posada a disposició de qui ho desitgi d’accions formatives sobre l’ús de Themis.
El repte, ha destacat Rubén Sancho, és que el llenguatge de l’administració sigui sempre «adequat, no sexista i inclusiu», i així es reflecteixi en els projectes, informes, formularis, sol·licituds o simples notes de caràcter intern que s’elaborin des de qualsevol organisme de la Generalitat.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana