Política

Igualtat organitza en línia programes de formació i sensibilització en matèria d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha organitzat de forma ‘online’ el projecte ‘Fem Xarxa, Fem Igualtat’ de formació i sensibilització en matèria d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes i polítiques públiques amb perspectiva de gènere.

La directora general de l’Institut Valencià de les Dones, Maria Such, ha explicat que es tracta de la segona edició d’aquest projecte de formació de la Xarxa Valenciana d’Igualtat, organitzada “després de la bona acollida de la primera edició que va comptar amb 873 participant i que va tenir lloc en l’últim trimestre del l’any passat amb un cicle de webinars a què es podia accedir de forma gratuïta “.

Maria Such ha assenyalat que, a hores d’ara, cal continuar “avançant” en matèria d’igualtat de gènere i drets de les dones tot i les dificultats que planteja la pandèmia provocada per la COVID-19, “buscant noves formes de treballar de manera telemàtica i de seguir col·laborant “per no posar en perill de retrocés dels avenços aconseguits en aquesta matèria al llarg de les últimes dècades,” tal com ha advertit recentment l’ONU “.

Amb aquest objectiu, la Conselleria ha presentat el programa de formació i sensibilització amb perspectiva de gènere ‘Fem Xarxa, Fem Igualtat’ que inclou videoconferències i recursos en línia amb dues ponències mensuals, atenent a una temàtica comuna.

Maria Such ha destacat que aquesta iniciativa va ser proposada per professionals de les mancomunitats, integrades en la Xarxa Valenciana d’Igualtat, a la direcció general de l’Institut Valencià de les Dones, “amb la finalitat de fer extensible aquestes ponències a totes les persones professionals que integren la xarxa, així com altres i altres professionals que puguin enriquir i aportar els seus coneixements a aquest projecte “.

Amb aquesta segona edició es pretén abastar tota la temàtica relacionada en matèria d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes, prevenció i sensibilització de la violència de gènere i altres violències sexuals, “integrant la perspectiva de gènere en les entitats locals, compartint coneixements i creant xarxes entre els i les professionals de la Xarxa Valenciana d’igualtat i altres agents socials que treballen en matèria de promoció d’igualtat i prevenció de la violència de gènere “, ha incidit la directora general.

Accés a el programa

A través del web de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives,

consultar aquí), es pot accedir als

materials de la primera edició amb les seves presentacions i videoconferències.

En aquesta mateixa direcció es poden realitzar les inscripcions per al segon cicle d’el programa, des d’on es donarà accés a la plataforma que s’ha preparat a aquest efecte per poder seguir les videoconferències en directe, així com descarregar-se els materials de cada seminari web. Per l’assistència a totes les sessions la Direcció General de l’Institut Valencià de les Dones emetrà un certificat d’assistència.

La programació de la segona edició, que comença el dijous 14 de gener, estarà composta pels següents seminaris web:

· El llenguatge inclusiu en l’àmbit de l’Administració

· Cap a una escola coeducativa. La igualtat en l’oci, el temps i l’espai

· Mites de l’amor romàntic

· Incorporació de la perspectiva de gènere en l’Administració local

· Taula Rodona març 8

· Clàusules d’igualtat en la contractació pública

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint