Política

Igualtat forma a València 20 professionals de serveis socials per a la gestió de la nova renda valenciana d’inclusió

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha format 20 professionals municipals de l’Ajuntament de València per a gestionar la implementació de la nova Llei de la renda valenciana d’inclusió, davant la seua pròxima entrada en vigor.

En la sessió específica celebrada hui la conselleria ha facilitat formació tècnica i personalitzada en exclusiva per al personal de la corporació, sobre aspectes concrets i procediments per a l’execució i posada en marxa de la nova prestació prevista en la llei que substituirà la renda garantida de ciutadania.

Cal recordar que davant la pròxima entrada en vigor de la nova llei, la conselleria ha elaborat un procés formatiu, en tres fases, perquè tots els ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana coneguen tant la nova norma com l’aplicació informàtica creada per a la seua gestió.

La primera fase, que va finalitzar el 20 de març, constava de jornades informatives per a municipis celebrades a les tres capitals de província, centrades tant en les novetats de la nova normativa com en el reglament que la desplega i que en aquests moments està en tramitació, amb la participació de més de 400 persones.

En aquesta segona fase ja s’han celebrat cursos amb 9 sessions als municipis d’Orihuela, Gandia, Elda, Ontinyent i València, on el personal municipal rep formació amb la dotació informàtica necessària per a poder treballar en un entorn de proves amb la nova aplicació informàtica.

Aquest tipus de formació més tècnica i personalitzada es mantindrà el temps que s’estime necessari, de manera que si hi ha noves incorporacions a l’equip de Serveis Socials, si necessiten reforçar els coneixements o repetir aquesta formació en algun cas, tindran la possibilitat de fer-ho, prèvia petició a la Direcció General d’Inclusió Social, que coordinarà aquesta formació.

En la tercera fase, la Conselleria té la intenció d’incorporar en el segon semestre de l’any, cursos formatius de l’IVAP a través del pla interadministratiu, sobre la gestió en l’aplicació tècnica de la llei.

Novetats de la llei de renda d’inclusió

La nova prestació de renda inclou millores respecte a l’anterior, com l’ampliació i flexibilització dels requisits per a poder accedir a l’ajuda, l’augment de temps de cobertura de la prestació i l’estalvi en la gestió burocràtica.

La nova també inclou novetats significatives com la possibilitat que la renda tinga caràcter indefinit, el que solament siga necessari un any d’empadronament, enfront dels 24 mesos actuals, i exigir únicament la residència efectiva a la Comunitat Valenciana per a tindre-hi dret.

A més, la renda valenciana d’inclusió estableix quatre modalitats de prestacions econòmiques en funció de la situació de vulnerabilitat econòmica, social o laboral de la persona i la seua unitat de convivència.

Respecte a l’import de la prestació amb la nova llei serà, segons el salari mínim interprofessional al qual està referenciada, de 515,13 euros, en el cas d’un titular, i 706,46 euros per a una unitat familiar de quatre persones, i s’hi sumarà un 25% en el cas de necessitar ajudes per a habitatge i pobresa energètica, amb el que l’ajuda s’elevaria a 643,91 euros i 883,08 euros respectivament, enfront dels 385 actuals.

 

 

Informació i Foto: http://www.gva.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint