Gabriela Bravo destaca «la greu amenaça per a la democràcia» que suposen els delictes d’odi
La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat «la greu amenaça per a la democràcia» que suposen els delictes d’odi durant la seva intervenció a l’obertura del primer curs especialitzat en delictes d’odi, dirigit a la plantilla de la Unitat de la Policia Nacional Adscrita a la Comunitat Valenciana, que s’ha iniciat aquest dimarts a València i que es repetirà a Alacant el proper mes de novembre.
L’objectiu d’aquest curs és facilitar als agents eines i material que els permeti contribuir a la prevenció, la detecció i la identificació d’aquests delictes. També pretén que els i les agents puguin treballar des d’una perspectiva multidisciplinària, que inclourà el punt de vista més experiencial, psicològicament i sociològicament, amb les contribucions de professionals que treballen amb les víctimes a la xarxa d’oficines d’assistència a les víctimes del delicte de la Generalitat.
En aquest sentit, la consellera ha recordat que, el 2020, es van registrar 151 incidents vinculats a possibles delictes d’odi, fet que suposa un increment del 5% respecte de les 144 denúncies de l’any anterior. «No obstant -ha puntualitzat- la realitat és molt més gran perquè només 1 de cada 10 delictes d’odi es denuncia perquè les víctimes tenen por a l’estigma social o que el mal sigui molt més gran». A més, la consellera ha lamentat que la Comunitat Valenciana és «una de les quatre comunitats on més delictes d´aquesta naturalesa es cometen de tot Espanya».
«Aquest curs ha de servir perquè els nostres agents puguin generar confiança a la víctima; de conèixer millor la seva realitat i facilitar-li l’accés a l’acció protectora de la Policia, els tribunals de Justícia i punts d’atenció social per, en definitiva, fer-lo veure que no estarà sola», ha conclòs Gabriela Bravo.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana