FGV licita l’adquisició de travesses i carrils per a la renovació de la L-9 del TRAM d’Alacant entre Teulada i Dénia
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés d’adquisició del subministrament de travesses i carrils per a dur a terme la renovació de les vies de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) entre Teulada i Dénia.
En concret, s’ha licitat el subministrament de 19.000 travesses d’ample mètric monobloc de formigó per valor de 1.701.260 euros, IVA inclòs, i de 30.600 metres linials de carril ferroviari 54E1 grau R260, amb un cost de 1.777.248 euros, també amb l’esmentat impost inclòs. Per tant, el pressupost inicial de compra és de 3.478.508 euros, sempre amb l’Impost del Valor Afegit inclòs.
Amb aquest material, es continuaran les obres de millora i de renovació de vies en els trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia, darrera fase de renovació de via inclosa en el Pla de Modernització de la Línia 9 del TRAM d ‘ Alacant que supera els 120 milions d’euros.
Dins de les inversions previstes per part de la Generalitat per als propers anys, FGV té contemplades com actuacions l’esmentada renovació de via, adequació de ponts i talussos, millores en el material mòbil, millora de les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia i el projecte d’tramviarització de l’accés del TRAM a la ciutat de Dénia.
Amb aquestes actuacions es pretén aconseguir una renovació i modernització integral de la línia, amb una adequada explotació de la mateixa, la millora dels serveis que s’ofereixen a l’usuari, amb l’objectiu de mantenir i millorar les condicions d’explotació, garantir la regularitat i la qualitat del servei i, d’altra banda, que la Línia 9 adquireixi els estàndards de la resta de la xarxa de FGV a Alacant.
FGV està executant les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada, dotades amb una inversió de 14,5 milions d’euros i que comprenen la construcció d’un pas paral·lel al pont centenari sobre el barranc del Quisi a Benissa, que està sent rehabilitat .
De manera paral·lela a aquesta actuació, FGV continua amb els tràmits per a la contractació dels treballs previstos en el tram Teulada-Dénia, a fi de completar el projecte de modernització.
La renovació de via permet millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més, els treballs previstos inclouen la instal·lació dels nous sistemes de senyalització i comunicacions.
Els sis trens duals (elèctrics i dièsel) que construeix Stadler Rail València, amb seu a Albuixech, per un import de 43,3 milions d’euros, començaran a prestar servei en el TRAM d`Alacant el 2019.
Mentre continuïn les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servei ferroviari efectiu, FGV ofereix servei alternatiu d’autobús que enllaça les poblacions de Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, la Xara i Dénia.
La longitud de la Línia 9 és de 50,8 km en via única sense electrificar, i discorre entre Benidorm i Dénia, amb el que dóna al seu torn servei, a més dels municipis citats, a l’Alfàs del Pi, Altea, Calp, Benissa , Teulada i Gata de Gorgos amb 18 parades. Es tracta d’una línia integrada en tot el litoral del nord de la província d’Alacant.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana