Més notícies

Ferrocarrils de la Generalitat i l’Agència Valenciana de Seguretat incrementen la seva col·laboració per ser més eficaços davant d’emergències

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i l’Agència Valenciana de la Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) han signat un procediment de col·laboració en matèria de protecció civil i gestió d’emergències.

L’acord ha estat subscrit pel conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, i la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, tots dos presidents dels organismes que subscriuen aquesta col·laboració.

“Per mitjà d’aquest procediment, ambdues parts millorem l’exercici de les nostres competències i funcions, pel que fa a la planificació, preparació i resposta davant de possibles situacions d’emergència en la xarxa autonòmica de transport”, ha explicat el conseller Arcadi Espanya.

Per la seva banda, la consellera Gabriela Bravo ha destacat que “aquesta col·laboració permetrà una major agilitat en la resposta a l’emergència per mitjà de la integració de la xarxa de FGV en el sistema de posicionament de l’Agència, ia més possibilita la implicació de la Policia de la Generalitat que impartirà xerrades formatives en temes relacionats amb la vigilància i seguretat “.

El document té per objecte fomentar la col·laboració per aconseguir una major eficàcia en la participació dels mitjans humans i materials que intervenen davant d’una possible emergència a les instal·lacions de la xarxa autonòmica ferroviària.

Les dues parts han acordat promoure la realització d’activitats de planificació i preparació; intercanviar informació i experiències; desenvolupar activitats de formació conjunta en matèria de protecció civil i gestió d’emergències; i compartir mitjans tècnics.

Aquest procediment de col·laboració permetrà que des del Centre de Coordinació d’Emergències es puguin observar, en cas de necessitat, les imatges que transmeten les càmeres que FGV té distribuïdes a les seves instal·lacions. A més, gràcies a aquest acord la xarxa de FGV que inclou les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant queda integrada en el sistema de posicionament de l’Agència.

Actualment, FGV coordina qualsevol emergència en què es requereixi de l’ajuda externa, amb el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat 112 Comunitat Valenciana, a través de les dues agències integrades en el Coordcom, el TRAM d’Alacant i Metrovalencia.

En compliment de Reial Decret 393/2007, de 23 de març, FGV disposa dels plans d’autoprotecció de les dues explotacions que a València i Alacant.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint