Eva Ortiz: «La conselleria d’Economia reconeix que pot haver conductes delictives en l’oferta que els germans Puig van fer a A Punt»
Ortiz s’ha referit d’esta manera durant la roda de premsa posterior a la Junta de Sindics on ha explicat que el PP va sol·licitar veure l’expedient administratiu relacionat amb la denúncia formulada per la concertació de preus per la CVMC contra l’empresa de l’germà de Puig, Comunicació dels Ports.
En aquest context, ha explicat que aquest mateix matí ha rebut la contestació de la Conselleria d’Economia on «es denega la documentació que té a veure amb els germans de l’President Puig i els socis dels seus germans perquè ha de protegir els denunciats». A l’respecte, Ortiz s’ha mostrat «sorpresa» perquè en democràcia «cal saber on van els diners dels valencians i si la televisió pública denuncia que hi ha un pacte de preus caldrà perseguir qui ho ha fet malament».
Així, ha recordat que la jurisprudència i el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana «ja ens ha dit que a una portaveu adjunta ia una diputada no se li pot negar aquest tipus de qüestions, ni el seu dret a tenir la documentació i exercir el control parlamentari tal com marca la Constitució «.
«El president hauria de ser el major interessat»
«Si està tot bé no és la millor imatge i si està tot malament el President hauria de ser el major interessat en saber quins diners ha donat el seu govern als seus germans sota la seva tutela», ha afegit.
És més, ha afegit, la pròpia conselleria en la seva contestació «reconeix que hi ha un expedient obert reconeix que s’està exercint la potestat sancionadora i reconeix que poden haver conductes que podrien ser delictives fins i tot merèixer un retret penal».
Per tot això, ha anunciat, el PPCV ja ha presentat un contenciós al TSJCV perquè volem saber «què passa amb aquest expedient, veure quina documentació hi ha i perquè se’ns va denegar que les persones que van formar part d’aquesta mesa de contractació fora a la comissió d’Economia a donar explicacions «.
Eva Ortiz ha afegit que «el deneguen tot» quan es tracta d’investigar als germans de l’President Puig, i ha explicat que «hem perdut el compte de el nombre de contenciosos als quals hem hagut d’anar per poder tenir documentació relacionada amb els germans de l’President i amb més de set conselleries «.
El Partit Popular seguirà demanant tota la documentació que sigui necessària per al desenvolupament òptim de la tasca d’oposició, i «continuarem defensant el dret dels diputats accedir a la informació bé a través de la Conselleria o a l’inrevés o mitjançant el TSJCV» .
Ortiz ha recordat que A Punt va denunciar davant la Comissió Nacional de Mercats i la Competència (CNMC) un possible pacte de preus en una licitació de 323.000 € davant de possibles irregularitats i pacte de preus entre Comunicació dels Ports, Kriol i Canal Maestrat. Davant d’aquests fets «tan greus» que afectaven els germans de l’President Puig, «sol·licitem còpia d’aquests expedients al gener 2020 i en l’en la contestació ens diu que ens denega l’informe demanat perquè» han de protegir els denunciats «.
D’altra banda el GPP ha sol·licitat a l’Comitè de Seguretat i Salut de les corts que s’ampliï el nombre de comissions i de plens davant la imminència de l’entrada en la fase 3 i ha plantejat una comissió d’investigació relacionada amb l’aparició d’ordinadors en la conselleria de Sanitat sense que aparentment hi hagués contracte.