Política

Emergència Climàtica i Transició Ecològica inverteix 412.000 euros en la segona fase de treballs postincendi de Beneixama i puja un 20% la dotació prevista

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica encara la segona fase dels treballs postincendi de Beneixama als quals destina 412.557 euros.

La consellera Mireia Mollà ha recorregut de nou la zona, després de la seva última visita el 30 de gener d’aquest any, per revisar la primera fase de les actuacions ja completades per un import de 300.000 euros.

Mollà ha assenyalat una pujada de l’20% de la dotació inicial prevista, en 122.000 euros, fins a un total que sobrepassa els 710.000 euros.

La consellera, acompanyada de director general de Prevenció d’Incendis, Diego Marín, s’ha reunit a més amb la corporació local i amb representants de la plataforma ReplanaRest, que ha participat en la redacció de la memòria valorada dels treballs d’urgència de restauració postincendi que componen la segona fase.

Les actuacions finalitzades, emmarcades en les obres hidrologicoforestals d’emergència, han consistit en la retirada d’arbres cremats en al menys 200 hectàrees, la construcció de dos dics al barranc de l’Madroñal i en la reparació de 4 quilòmetres de camins forestals.

La segona fase avança en la millora de la transitabilitat de pistes i en la reparació de murs a més d’adoptar mesures antierosió i recuperar infraestructures per a la fauna com caixes niu, menjadores i punts d’aigua.

La consellera ha valorat «el treball coordinat» així com la planificació i gestió que ha permès complir els terminis i acabar els treballs prioritaris a temps per a la campanya d’estiu.

El director general de Prevenció d’Incendis ha explicat que al costat de les tasques de la segona fase està previst realitzar un estudi hidrològic per analitzar les necessitats hidrotècnies de control.

Suport a Monòver

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, s’ha desplaçat a Monòver per conèixer l’última hora de l’incendi declarat aquest dijous i que afecta 140 hectàrees de superfície forestal.

Mollà ha seguit la informació actualitzada des de la Unitat Tècnica de Prevenció d’Incendis i el Lloc de Comandament Avançat d’Emergències. Allà ha expressat el seu suport a la corporació local i ha destacat el treball de l’mig centenar d’efectius que treballen en l’estabilizacion, control i extinció d’el foc.

La consellera ha fet una crida a la ciutadania per extremar la precaució i complir estrictament les normes en matèria de prevenció.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint