Els burrianencs Rubén Traver i Raúl Traver arriben al Teatre Payà amb dos concerts de música clàssica de primer nivell
El regidor de Cultura, Vicent Granel, ha mostrat la seva aposta per “donar protagonisme a la música clàssica a la programació cultural d’aquesta primavera” amb dues actuacions de dues formacions de primera categoria que compten, a més, amb músics borrians en el seu elenc.
El primer concert, programat per al dissabte 29 d’abril a les 19h al Teatre Payà, és Camí cap al Modernisme Francès del quintet de vent Xaloc Ensemble, del qual forma part el burrianès Rubén Traver. Xaloc Ensemble neix el 2022, fundada per músics de la Film Symphony Orchestra, amb la voluntat de mostrar el repertori camerístic al territori valencià.
En aquest concert, que coincideix amb les Jornades Modernistes de Borriana, oferiran un repertori de música modernista francesa, un moviment artístic fonamental a principis del segle XX a gran part d’Europa. Peces d’Ibert, Taffanel i Françaix il·lustren aquest programa de concert que porta el públic a recórrer un viatge pels sentits a través d’imatges projectades.
Més endavant, el diumenge 14 de maig a les 19h, també al Teatre Payà, està previst un concert de Madrid Soloists Chamber Ensemble, amb el multipremiat clarinetista burrienenc Raúl Traver.
Madrid Soloists Chamber Ensemble està formada per músics solistes de l’Orquestra titular del Teatro Real de Madrid, músics internacionals del més alt nivell que també volen prestar les seves qualitats en gèneres diferents del simfònic i operístic.
La filosofia central de Madrid Soloists Chamber Ensemble és crear una unió entre artistes i públic mitjançant l’ús del llenguatge universal de la música, ajudar a redescobrir l’emoció de la millor música en directe i dur a terme la tasca importantíssima de fer arribar la música de la més alta qualitat a totes les persones i els municipis possible.
A més de Raúl Traver, la formació que actuarà a Borriana compta amb Gabor Szabo al violí, Wenting Kang a la viola, Dimitri Sirin al violoncel i Domenico Codispoti al piano.
Vicent Granel ha manifestat que tots dos concerts suposen «una gran oportunitat i única d’escoltar músics de primer nivell a un preu simbòlic i sense haver de desplaçar-nos a grans capitals»; a més, ha expressat «és un orgull que del nostre poble sorgeixin músics d’aquesta categoria».
Les entrades per a tots dos concerts tenen un preu de 5 euros a platea i 4 euros a amfiteatre i es poden adquirir a través del web
Informació i Foto: Ajuntament de Borriana