Política

Elisa Díaz critica que el Consell elimini 2,4 milions destinats a depuració i sanejament i 200.000 euros de l’IVIA

La portaveu de Medi Ambient de el Grup popular a les Corts, Elisa Díaz, ha criticat hui que el Consell elimini 2,4 milions d’euros destinats a depuració i sanejament i altres 200.000 de l’IVIA, «que realitza un treball fonamental, molt especialment per combatre plagues vegetals com les que pateixen els pagesos actualment «.

La diputada s’ha referit així a la modificació pressupostària publicada ahir al Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) pel qual es concreta una resolució de la Conselleria d’Hisenda per la qual s’autoritzen transferències entre capítols i programes de la Conselleria d’Agricultura.

«Els diners que es suprimeix de depuració i de l’IVIA es traspassarà, per concessió directa, a viveristes i de cadenes de defensa dels animals. Ens sembla fantàstic que es doni ajudes a sectors afectats pel Covid19, i sens dubte aquests dos ho són. El que no és lògic és que aquests diners surti a costa de partides importants «, ha assenyalat la diputada.

A més, Elisa Díaz ha indicat que aquests dos sectors ja van rebre ajudes en un primer moment, mentre que hi ha altres que no han estat atesos encara pel Govern valencià, com el cas de la palma blanca d’Elx, sol·licitada per les organitzacions agràries i també des del PPCV, entre d’altres. La diputada ha recordat, així mateix, que les ajudes haurien de sortir de el fons d’ajudes de l’Covid19 que rebrà la Comunitat Valenciana.

«Diem sí a les ajudes a tots els sectors afectats, però no que surtin de treure una cosa tan important com el pressupost de l’IVIA amb l’època de plagues vegetals que estem vivint i que els agricultors estan patint, i l’important treball que fan per combatre-les «, ha indicat.

«Tampoc entenem que es treguin d’infraestructures hidràuliques de depuració i sanejament quan des que governa el Botànic la inversió en aquestes infraestructures ha baixat un 90%», ha assenyalat. «No només no hauria d’eliminar, hauria com a mínim executar-se. Precisament en època estival veiem que encara hi ha municipis que necessiten connexions a aquestes infraestructures, que són necessàries més i millorar les existents, per entre altres coses, evitar la contaminació de les nostres platges «, ha conclòs.

Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint