El VillarrealCF té acord amb vuit clubs convinguts a Espanya i un a Argentina
Una fàbrica de futbolistes que somien amb vestir de groc i triomfar a Espanya. ADIUR és un dels nou clubs convinguts amb el Vila-real CF que treballen per formar jugadors. Vuit d’ells són nacionals (Mislata Unió de Futbol, CD Roda, Primer Toc CF, Escola de Futbol Torre-Pacheco, Kelme CF, CD Oliver, UD Alginet i CD Floresta), mentre que l’únic club estranger és el ADIUR.
La relació entre el Vila-real CF i ADIUR suma ja una dècada, just des que va arribar al Vila-real CF Nahuel Leiva. L’actual jugador de el Deportivo de la Corunya es va formar en ADIUR i va arribar molt jove a la Pedrera Grogueta i va arribar a jugar amb el primer equip del Vila-real CF. Ell és el referent per a centenars de nens que somien amb fer el salt a Espanya. Ja han vingut homes com Mauro Fleitas, Nico Romero, Leandro Berti o Juan Antonio Pérez i el futur és encara més prometedor.
Fa unes setmanes va estar a la Ciutat Esportiva Fabián Soldini, un dels homes importants de ADIUR. «Som un centre de formació de jugadors que busca l’excel·lència a nivell nacional i internacional. La nostra relació amb el Vila-real és molt bona i gràcies a ella hem crescut notablement, tant a nivell de metodologia com d’infraestructures «, comenta Fabián Soldini.
La història de ADIUR comença l’any 1979, just quan un grup de pares amb fills que jugaven a l’Agrupació Esportiva Infantil Rosario (ADIR) es van desprendre d’aquesta entitat, i van decidir fundar una institució similar, que es dediqués primordialment al futbol infantil, ja la qual van cridar ADIUR. La modificació feta al nom va ser mínima: tot just li van agregar la paraula Unió. Els colors que van triar van ser el taronja amb vius negres.
Cada acord amb els clubs convinguts és diferent, però l’objectiu és el mateix: formar jugadors que arribin a l’estructura del Vila-real CF. De fet, el club groc també té acords amb 34 clubs de la província de Castelló dins del projecte Endavant Futbol Provincial. En total, 42 clubs estan agermanats amb el Vila-real CF. El futur està assegurat.
Per conèixer una mica millor a ADIUR, tan sols cal punxar en la pestanya de vídeo situada just sota de la foto principal.
Llistat de clubs convinguts
CD Roda
Primer Toc CF
Escola de Futbol Torre-Pacheco
Kelme CF
CD Oliver
UD Alginet
ADIUR
Mislata Unió de Futbol
CD Floresta