Política

El PPCS posa veu a la pesca de Castelló i exigeix ​​al PSOE alçada de mires per defensar davant la UE un sector estratègic per a la província

El Partit Popular de la província de Castelló ha manifestat el seu compromís amb la pesca de la província a la qual «donarem veu» amb l’objectiu d'»exigir al PSOE altura de mires per defensar un sector econòmic estratègic per a la província».

Així ho ha manifestat el coordinador de la Comissió Territorial del PP a la província de Castelló, Andrés Martínez, que ha assegurat que «després de cada embarcació amarrada a port hi ha un drama que afecta desenes de famílies». «No podem permetre que el càstig segueixi creixent», ha manifestat.

La defensa parteix després de l’anunci de la Comissió Europea de reduir el nombre de dies de feina per a les embarcacions d’arrossegament de 130 a 27 dies, fet que suposa a la pràctica un 79% menys de jornades de treball. «Això és directament portar a port desenes d’embarcacions perquè, senzillament, els números no surten a final de mes. I la pesca és un mitjà de vida per a moltes famílies, si el resultat de tant esforç és a final de mes negatiu, no val la pena pescar».

Amb aquesta claredat exposa Andrés Martínez la bufetada que suposa per als pescadors de la província la proposta que es debat a Europa. «Demanem al PSOE altura de mires per exigir 160 dies de feina com a mínim i que aquestes es puguin ampliar fins a les 180 jornades, que són les previstes pel sector per assegurar-ne la supervivència».

Moció a Diputació, PNL a Les Corts

Per assolir els objectius que reclamen els pescadors, el PPCS ha exercit dues vies d’intervenció. La primera mitjançant una iniciativa que parteix del Govern Provincial de Marta Barrachina que elevarà al proper ple de la corporació una iniciativa que defensa els interessos del sector.

La segona, a través del Consell. Aquesta setmana el Grup Parlamentari Popular presentava una Proposició No de Llei per exigir al Govern espanyol el rebuig a la proposta europea i la defensa dels professionals del mar.

A Castelló, «els pescadors són els primers interessats a garantir la salut del mar per aconseguir els millors resultats en els seus dies de feina». Tot i això, les mesures adoptades per Europa ja s’han traduït en la desaparició de 23 embarcacions des del 2019, passant de 173 a 150. «Amb això no només estem atacant letalment aquest pilar de la nostra economia. S’està desactivant el canvi generacional al capdavant de la pesca, perquè si no hi ha futur els joves busquen alternatives i el sector acaba morint. I això és una cosa que no permetrem”, ha assegurat. Martínez.

Informació i Foto: PP Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint