El PPCS defensa un pla fiscal que incentivi la creació d’ocupació davant d’un 2023 crític en què el 62% dels empresaris descarta contractar
El secretari general del Partit Popular a la província de Castelló, Salvador Aguilella, ha defensat un pla fiscal que incentivi la creació d’ocupació davant d’un 2023 crític en què el 62% dels empresaris descarta fer contractacions.
Així ho acredita l’informe ‘Perspectives Espanya 2023’, realitzat per KPMG i la CEOE, en què queda palès “la delicada situació d’un exercici que es presenta difícil i complicat”. “Especialment per al clúster ceràmic, que demana des de fa més d’un any ajudes per superar la crisi provocada per l’encariment del gas i que a la província és garantia d’ocupació directa per a més de 17.000 famílies”.
Tal com relata Aguilella, “les dificultats que travessem obliguen a desenvolupar polítiques útils, eficaces i directes. I només el PP és garantia de recuperació amb un suport decidit a la ceràmica que permeti injectar-los els 150 milions d’euros per grup empresarial que contempla la Unió Europea, amb polítiques fiscals efectives, com les que promou Carlos Mazón, al capdavant del PPCV, i amb un programa de bons consum que reclamem a Diputació i que dotat amb 5 milions d’euros ha de garantir liquiditat a les famílies i greixar l’economia” .
Aquesta bateria de mesures pretén fer front a una situació “absolutament complicada a nivell econòmic i de la qual no és aliena aquesta província”. “Amb una inflació l’última dada del qual del mes de gener ens situava en un 6,4%, la pujada de les energies i els carburants, tampoc ajuden a millorar la situació d’uns autònoms als quals el PSOE els ha pujat les quotes”. L’increment dels lloguers i les hipoteques també arrosseguen el tancament de negocis amb què ha arrencat l’any, fins a 215 comerços tancaven al dia aquest gener passat, ia nivell empresarial, aquestes dades es tradueixen, segons l’esmentat informe, en una caiguda del optimisme en matèria de contractacions.
“Entrem en un any d’incertesa que no ajuda l’economia. Per això són tan necessàries polítiques fermes, sòlides i eficaces. Que donin estabilitat al mercat i que garanteixin confiança”. Només a Castelló, “les dificultats que travessa la ceràmica han provocat que més de 1.000 famílies hagin patit un acomiadament i 13.000 veïns estiguin subjectes a un ERT”. “Estem preparats per demostrar que davant de la política de terra cremada que està deixant al seu pas el PSOE, hi ha un projecte d’oportunitats amb polítiques fiscals útils i assenyades que només el PP garanteix”, ha conclòs el secretari general del PPCS.
Informació i Foto: PP Castelló