Política

El PPCS advoca per un increment de les mesures de seguretat i un pla específic d’estiu per contenir l’alça de delictes

Els mesos d’estiu impliquen una alça de la població a molts municipis de la província de Castelló, tant de costa com d’interior, i aquest repunt poblacional pot ocasionar tensions en serveis bàsics per a la ciutadania com ara la sanitat i la seguretat. Per dotar de les garanties més grans els veïns de la província de Castelló, “el Partit Popular advoca per un increment de les mesures de seguretat durant els mesos d’estiu així com un pla específic estival en funció de les variacions de població de cada localitat i comarca amb l’objectiu de contenir l’alça de delictes que s’ha registrat aquest exercici 2022”, exposa la portaveu del PP a la província i senadora per Castelló, Salomé Pradas.

La portaveu del PP de la província de Castelló apel·la a l’increment de població durant els mesos estivals per demanar el reforçament de les plantilles dels Cossos de Seguretat de l’Estat. “La mitjana dels delictes a la província de Castelló ha pujat un 16,8% el primer trimestre de l’any en comparació del mateix període de l’exercici anterior, però a molts municipis s’ha disparat encara més, com és el cas de Benicarló , on els delictes han augmentat un 62%”, evidencia Salomé Pradas.

“Al PP de la província de Castelló creiem que és fonamental treballar i posar el focus en la seguretat ciutadana perquè és un dels pilars del nostre estat de benestar, per això la nostra obligació com a servidors públics és donar resposta a aquestes demandes per assegurar que les nostres comarques tinguin els millors recursos disponibles per als veïns i també per als milers de turistes i visitants que opten per aquesta província per passar les vacances d’estiu”, assenyala la portaveu del PP a la província i senadora per Castelló.

Tal com reflecteixen les dades del Ministeri de l’Interior relatives al balanç de criminalitat a la província durant el primer trimestre del 2022, Castelló va registrar un total de 5.431 infraccions penals davant de les 4.649 comptabilitzades en el mateix període de l’any anterior, fet que suposa un increment del 16,8%. «L’augment disparat ens empeny, des de la responsabilitat i sense generar alarmes innecessàries, actuar amb criteri», explica Salomé Pradas.

Benicarló és el municipi de la província de Castelló on més s’ha incrementat la criminalitat durant els tres primers mesos de l’any, en passar de 261 infraccions penals durant el primer trimestre del 2021 a les 423 que s’han comptabilitzat per part del Ministeri de l’Interior a els primers tres mesos d’aquest any, cosa que mostra un augment del 62%. «Les dades ens obliguen a sol·licitar més mitjans per poder revertir la tendència a l’alça que es detecta al balanç de criminalitat», afirma la portaveu del PP a la província i senadora per Castelló.

Informació i Foto: PP Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint