MunicipisPolítica

El PP de Teresa recorre al Síndic de Greuges per accedir al pressupost

El portaveu del PP a l’Ajuntament de Teresa, Francisco Javier Mengual, ha demanat empara a la Sindicatura de Greuges davant de la manifesta vulneració de drets que ostenta en qualitat de regidor. Ho ha fet després que el 18 de febrer passat l’alcalde va convocar un ple a la localitat per a l’aprovació dels pressupostos municipals sense facilitar-li, com està exigit per llei, l’expedient a debat per poder decidir el seu vot.

Des de llavors, el regidor ha iniciat una batalla per “defensar els meus drets com a regidor que, a la pràctica, són els d’aquells veïns que van decidir votar com a alternativa a un alcalde que governa Teresa com si fos un mas”.

Francisco Javier Mengual Alcaide representa el Partit Popular a Teresa. “El 30 d’abril, davant de les contínues negatives de l’alcalde a facilitar-me la documentació que li requeria, vaig anar al Síndic de Greuges perquè es complís la llei”. “És inconcebible”, assenyala, “que en una democràcia com la que ens protegeix no es respectin drets bàsics com l’accés a la informació”, ha considerat l’edil. “Hem traslladat aquesta circumstància a les institucions supramunicipals oportunes perquè l’alcalde sàpiga que el consistori no és ni casa ni la seu del PSOE, és la casa de tot el poble”, ha assenyalat Alcaide.

El darrer tràmit s’emetia el 18 de juliol passat per part de la Sindicatura atorgant un termini d’un mes a una petició que es va formular el 18 de febrer en ple. Cinc mesos de bloqueig i opacitat davant els quals el Síndic de Greuges recomana “que s’adoptin les mesures que siguin necessàries per permetre l’accés efectiu i real a la informació pública sol·licitada”. Perquè, tal com recorda, s’exigeix ​​“el deure legal de col·laborar amb el Síndic de Greuges, facilitant la informació sol·licitada i contestant les recomanacions, els suggeriments o els recordatoris de deures legals efectuats”.

Enfront del bloqueig, transparència

A l’espera d’aquesta documentació, el regidor del PP a Teresa explica que la sessió ordinària celebrada el febrer passat “va evidenciar, una vegada més, les formes que empra el PSOE en aquest municipi”. “Durant massa anys han fet el que els ha vingut de gust perquè no hi havia oposició”.

L’objectiu d’Alcaide és “de treballar pel poble dels meus pares i fer-ho amb transparència, participació i equanimitat. Per això resulta tan sorprenent que la petició de còpia d’un expedient com el pressupost, al qual com a regidor tinc el dret de tenir-hi accés i còpia, se’m negui”.

“Vull ser útil als meus veïns, ajudar a millorar el benestar i la qualitat de vida. Proposar mesures que permetin ampliar recursos i treballar per resoldre problemes”. Lamentablement, explica Alcaide, “m’he trobat amb un equip de govern, compost per sis regidors del PSOE, que l’únic que desitgen és silenciar, menysprear i marginar els veïns que van decidir votar una opció diferent. I no ho permetré”.

Informació i Foto: PP Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint