Més notícies

El port de Castelló creix un 10,8% el primer semestre i supera la barrera dels 10 milions de tones

El port de Castelló registra el millor mes de juny en tràfic de mercaderies, en moure 1.798.527 tones, un 0,5% més que en el mateix període de l’any anterior, que va ser fins a aquesta data el mes amb més trànsit de la seva història . Amb aquesta dada, PortCastelló creix un 10,8% el primer semestre de l’any i suma 10.216.864 tones.

Segons les estadístiques de l’Autoritat Portuària de Castelló, és també el millor juny a tràfic de granels sòlids, amb 596.107 tones, un 5,8% més respecte del 2017. PortCastelló suma ja 3.265.437 tones d’aquest tipus de mercaderies en el que va d’any.

El port de Castelló creix més en mercaderia general, un 11,8% al juny amb 287.000 tones. Amb això PortCastelló acumula 1.756.364 tones en els primers sis mesos de 2018. Igualment incrementa el tràfic de contenidors al juny, un 9,9%, amb 19.647 TEU, tot i que registra un lleuger descens del 0,5% en l’acumulat de l’any .

L’únic trànsit que baixa al juny és el de granels líquids, en registrar 911.804 tones, un 5,6% menys respecte de juny de 2017. No obstant això, aquest tràfic creix un 20,56% en l’acumulat, i supera ja la barrera dels 5 milions de tones, en concret, 5.181.987 tones.

Les xifres confirmen l’impacte positiu de les infraestructures productives impulsades per l’Autoritat Portuària de Castelló amb l’objectiu de consolidar els creixements i la diversificació de tràfics en PortCastelló. Entre elles destaca la urbanització de la dàrsena sud, i l’ampliació de la superfície de plataforma logística portuària en 90.000 metres quadrats per donar resposta als sectors productius de la província, principalment al sector ceràmic.

Les inversions al port de Castelló, al costat de la rebaixa de taxes, són part l’estratègia dissenyada pel president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, per potenciar un creixement sostenible del recinte castellonenc.

Aquestes mesures són possible gràcies als resultats econòmics obtinguts pel port de Castelló i que el situen com el quart més rendible del sistema portuari espanyol. De fet, el Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de Castelló ha aprovat recentment els seus comptes anuals de 2017, que suposen un resultat de l’exercici de 9.537.332 euros, un 52% superior al de l’any passat.

 

 

 

Informació i Foto: http://www.portcastello.com

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint