El poeta José Luis García guanya el Miquel Peris i Segarra en els XXXIII Premis de la Mar
L’Edifici Morú del Grau de Castelló ha acollit l’acte de lliurament dels XXXIII Premis de la Mar, organitzats per la regidoria de Cultura i l’Associació Cultural La Barraca. Uns guardons de poesia en valencià en record als poetes Manel Garcia Grau i Miquel Peris Segarra, a més d’homenatge permanent a la tradició poètica grauera. La regidora de Cultura, María España, i la tinent d’alcalde del Grau, Ester Giner, han presidit un emotiu acte que ha comptat amb l’actuació del cantautor Natxo Ruiz. Els alumnes Keren Esteve i David Forner s’han alçat amb els premis grumet Manel García Grau en la categoria de primària i secundària, mentres que el guanyador del premi Miquel Peris i Segarra ha sigut per a José Luis García. En el transcurs de l’acte s’ha presentat el poemari “La mar dins dels ulls”, de Lluis Ferri, guanyador la passada edició.
La regidora de Cultura, María España, ha destacat que “una comunitat es construïx a partir d’allò que vol celebrar, que vol premiar. Per això l’acte de hui va més enllà del lliurament d’uns guardons, és un compromís amb la cultura, amb la poesia i amb el Grau. Cultura i Grau, sempre junts en el mateix vaixell…i remant en la mateixa direcció. Igual que la poesia, que ens recorda que no som només xifres o pantalles”.
Per la seua part la tinenta d’alcalde del Grau, Ester Giner, ha afirmat “la importància de comptar amb un premi que és un referent cultural en tota la Comunitat i que cada any guanya en participació i prestigi. Són ja trenta-tres edicions les que portem impulsant la paraula i gràcies al treball d’entitats com La Barraca i l’Ajuntament de Castelló estem segurs que seran moltes més”.