Política

Carrasco: “La citricultura ha de continuar sent una activitat que defineix l’ànima de Castelló”

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha rebut la visita del president de l’Associació Professional d’Exportadors de Fruita de la Província de Castelló (Asociex), Jorge Garcia, acompanyat per altres membres de la Junta Directiva d’aquesta associació. Una trobada en el qual també ha sigut present el regidor d’Agricultura.

L’alcaldessa ha comentat que “l’activitat agrícola és part inseparable de Castelló i de la seua història el nostre patrimoni mediambiental i continuen sent manteniment i font d’ingressos de nombroses famílies a la nostra ciutat”.

Per a Carrasco “l’activitat agrícola, especialment la citricultura, és clau per a la ciutat de Castelló, no sols des de pla econòmic, sinó també des del punt de vista cultural i, per descomptat mediambiental. Eixa herència llauradora fa que puguem tindre una ciutat més dinàmica, més orgullosa de les seues arrels, més verda i sostenible. La citricultura ha de continuar sent una activitat que defineix l’ànima de Castelló”.

“Castelló estiga immers en la seua tercera transformació, obrint-se a nous sectors i activitats. Però l’ADN agrícola roman molt present en molts àmbits a la nostra ciutat i volem que així continue sent”, ha declarat l’alcaldessa.

Mesures de suport als agricultors locals

La primera edila ha volgut també posar l’accent davant els membres de Asociex que “des de l’actual Govern municipal traslladem tot el nostre suport al sector agrícola de Castelló, als agricultors i agricultores propietaris d’eixos horts que són part inseparable de la història, cultura, i del dia a dia de la nostra ciutat. I continuem fomentant i incentivant l’activitat de les finques que estan en producció, evitant el seu abandó i treballant en mesures com la bonificació de l’IBI als nostres agricultors o la creació d’un Banc de Terres”.

Carrasco també ha traslladat que “som conscients dels principals reptes i amenaces que té en l’actualitat el sector citrícola com són les polítiques aranzelàries, la competència deslleial de tercers països, unit a la *aparación de noves plagues en els camps, l’abandó d’explotacions i també l’absència de relleu generacional. Davant aquestes circumstàncies com a administració no podem més que mostrar el nostre més ferm suport a les reivindicacions de Asociex i continuar introduint polítiques de suport a l’activitat agrícola i a la pervivència dels camps i horts a la ciutat de Castelló”.

Obsequie imatge de la Verge de la Taronja

L’alcaldessa de Castelló ha rebut també, de mans del president de Asociex, una imatge de la Verge de la Taronja, patrona dels citricultors, agricultors i comerciants, realitzada en ceràmica. Begoña Carrasco ha recordat que “el mes de maig passat vam celebrar la festivitat de la Verge de la Taronja en la Basílica del Lledó, on hi ha una capella dedicada també a aquesta Verge”.

Carrasco ha emfatitzat que “precisament un dels tresors més grans de la nostra ciutat, com és la Mare de Déu del Lledó, va nàixer entre les mans d’un llaurador, Perot de Granyana. Per tant, les nostres senyes d’identitat estan profundament lligades a l’agricultura, com ho estan la Mare de Déu del Lledó amb la Verge de la Taronja”.

Més de 141.000 quilos venuts en el ‘Mercat de la Taronja’

L’alcaldessa de Castelló també ha fet balanç de l’activitat d’una nova temporada del ‘Mercat de la Taronja’, que va finalitzar el passat 31 de maig.

Carrasco ha apuntat que “durant aquest curs, que va arrancar el 19 d’octubre de 2025, els castellonencs han comprat 141.980 quilos de cítrics a través d’aquest punt de venda directe entre productors i consumidors, sense intermediaris, i que aposta pel producte Km. 0. Un producte que arriba directament des dels horts que envolten la nostra ciutat, formant un gran cinturó verd. En total han sigut fins a 23 venedors diferents els que han oferit les taronges, mandarines o llimes enguany, fomentant el manteniment de l’activitat en els horts de Castelló”.

Finalment l’alcaldessa ha volgut subratllar que “cada compra que els nostres veïns i veïnes realitzen en el ‘Mercat de la Taronja’ beneficia tant als consumidors i venedors dels magnífics cítrics que produeix la nostra terra. Però també té un benefici intangible que és el de l’aposta per un estil de vida, per una manera de viure que ens defineix com a poble com és el cultiu de la taronja i el manteniment de l’activitat agrícola com a part del dia a dia de Castelló”.

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint