El Patronat del Museu de Belles Arts informa dels préstecs i adquisicions i de les línies d’actuació en restauració

El Patronat del Museu de Belles Arts de València s’ha constituït amb la nova composició formada per 24 vocals que representen la societat civil i acadèmica i amb la presidència de Fernando Delgado.

 

El nou president ha transmés als nous patrons que cal “donar emoció al Museu, que té una meravellosa col·lecció d’art a la qual caldrà imposar-li l’art de les coses, de manera insistent”.

 

Fernando Delgado ha afirmat que “València és un gran espai per a l’art i la vida i en la memòria d’aquest museu, entre els seus fidels, es projecta tot un riu de mirades i paraules”.

 

Per la seua banda, la vicepresidenta primera d’aquest organisme, Carmen Amoraga, ha indicat en la seua intervenció que el gran valor del museu és la seua col·lecció i el discurs museogràfic: “Una col·lecció i un discurs museogràfic que han de connectar estretament amb qüestions com l’orientació de les activitats d’investigació, laboratori o didàctica, la producció d’exposicions temporals o l’articulació en xarxa amb petits museus”, i ha admés que “per davant tenim el repte de tancar el museu arquitectònicament i jurídicament”.

 

Quant als assumptes tractats en l’ordre del dia, s’ha donat compte del programa expositiu d’enguany que comprén les mostres de pintor Joaquim Agrasot, de l’escultor Josep Capuz, els gravats de Piranesi i el naturalisme en la pintura valenciana religiosa del segle XVII. Així mateix, s’ha informat del programa d’activitats trimestrals amb activitats que comprenen cinema, dansa, música, formació, conferències i tallers infantils.

 

En el Patronat s’ha informat dels préstecs, depòsits, ingressos i donacions i s’han presentat les línies d’actuació sobre restauració d’obres.

 

Al Museu se li han sol·licitat 14 peticions de préstecs d’obres per a exposicions temporals. Algunes sol·licituds comporten més d’una obra, és el cas dels 15 gravats de Piranesi que formaran part de l’exposició del Museu Carmen Thyssen de Màlaga a partir del mes d’abril. Altres peticions aprovades són la cessió d”Autoretrat de Velázquez’ al Museu Metropolitan de Nova York en 2023 o el ‘Tríptic dels Improperis’ d’El Bosco al Museu de Belles Arts de Budapest en 2022. ‘La Barca de Caronte’ de Josep Benlliure també viatjarà a la Scuderie del Quirinale de Roma i algunes obres de Sorolla han sigut sol·licitades pel Museu Sorolla de Madrid.

 

Quant a ingressos d’obres, la Generalitat ha adquirit nou obres en l’últim any: de Manuel Benedito Vives (‘Retrat de la senyora Manuela de la Peña’ i ‘Retrat de Ramón Peris’) del Mestre d’Artés (‘Sant Onofre i santa Maria Egipciana), de Vicent Castelló Amat (‘El Gran Capità a Taranto) d’Onofre Falcó (‘Oració a l’hort’), de Joaquim Sorolla i Bastida (‘Retrat de la tiple Isabel Bru’) de Jeroni Jacint de Espinosa (‘Visió mística de sant Bernat), de Vicent López Portaña (dibuix de ‘Santa Casilda de Toledo’), i de Félix Lorente (4 bodegons).

 

A més, el Museu suma els ingressos aportats per la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles corresponents al XIX Premi Nacional de Pintura i les donacions de particulars a l’Acadèmia.

 

El Museu ha plantejat les línies de restauració del centre d’art i ha informat els patrons que una de les actuacions és desenvolupar una campanya de restauració de retrats el llistat i prioritats d’intervenció de la qual s’aniran perfilant.

 

Comissió Permanent i Comité Científic

 

El Patronat ha nomenat els i les membres que estaran en la Comissió Permanent: Gemma Contreras Zamorano, subdirectora Ivacor (IVCR+i); Ester Alba Pagán, vicerectora de Cultura de la UV; i Reyes Marzal Raga, professora de Dret Administratiu de la UV, i també representants del Comité Científic: Matilde Miquel Juan, professora d’Història de l’Art de la Universitat Complutense de Madrid; Benito Navarrete, doctor en Història de l’Art, director del departament d’Història i Filosofia de la Universitat d’Alcalá de Henares; José Luis Pérez Pont, director del Consorci de Museus de la GVA; Pilar Benito, cap de Conservació Patrimoni Nacional; i Fernando Checa, catedràtic d’Història de l’Art de la Universitat Complutense de Madrid.

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: