El MARQ prepara la major exposició de Guerrers de Xi’an amb l’exhibició de 10 peces del famós exèrcit de terracota
El MARQ exposarà per primera vegada a Espanya nou figures dels Guerrers de Xi’an i un dels famosos cavalls d’aquest exèrcit de terracota declarat Patrimoni de la Humanitat. Així ho ha confirmat aquest matí el diputat de Cultura, César Augusto Asencio, que ha destacat l’excepcionalitat del préstec, fruit d’intenses negociacions amb autoritats polítiques i tècniques de Xhaansi i Xian.
Les gestions perquè part d’aquesta excepcional col·lecció d’acord la propera exposició internacional del MARQ estan arribant al final. Després de la productiva visita a la Xina d’una delegació alacantina encapçalada pel diputat de Cultura, el procés està únicament a expenses que experts del país asiàtic visitin el museu per comprovar les instal·lacions i la seguretat del centre, amb l’objectiu que les autoritats estatals de Pequín donin llum verda a la cessió.
Asencio ha explicat que «les negociacions han estat complexes però molt positives perquè es va començar tractant l’opció de cinc guerrers i s’ha acabat amb la possible cessió de deu figures, nou guerrers i un cavall. Aquesta xifra duplica la de les peces cedides anteriorment a Espanya, concretament a museus de Barcelona, Madrid i València. A més, el veritablement extraordinari d’aquest préstec és la figura del cavall, per la qual escassos que són i perquè s’exhibiria per primera vegada al nostre país «.
Aquest ambiciós projecte internacional es complementarà amb un centenar de peces més per organitzar una mostra que permeti conèixer la importància del primer emperador unificador de la Xina. La delegació cultural del MARQ va visitar la setmana passada el monumental mausoleu de Qin Shihuang, primer emperador de la Xina, que alberga l’exèrcit imperial de terracota reconegut el 1987 com a Patrimoni de la Humanitat. Fins al moment han aparegut a Xi’an més de 8.000 soldats de grandària lleugerament superior al natural, abillats amb uniformes d’acord amb el seu rang, vestint armadura, pintats de colors brillants -encara que amb prou feines queden restes d’aquests pigments- i cadascun amb un rostre diferent.
Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es