El litoral de la Comunitat parteix d’una previsió superior al 72% per al pont de Tots Sants
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que els hotels del litoral de la Comunitat Valenciana “parteixen amb unes previsions superiors al 72,5% per al pont de Tots Sants”.
Colomer ha avançat així els resultats de l’enquesta realitzada per Turisme Comunitat Valenciana a una mostra representativa d’hotels, tant de litoral com d’interior de la Comunitat per a les nits del 29, 30 i 31 d’octubre.
Segons el sondeig, la Comunitat Valenciana compta avui amb unes reserves confirmades estimades en un 72,5% al litoral, on el percentatge més alt el registra la ciutat de València, amb una estimació del 81%.
L’ocupació prevista al litoral de la província de València supera el 68,5%. Així mateix, l’enquesta mostra que Benidorm surt amb unes reserves del 70% per a aquest pont. Per part seva, el litoral de Castelló compta amb una previsió d’ocupació per a les nits del 29 al 31 d’octubre superior al 78%, i el litoral alacantí, sense incloure Benidorm, té una previsió del 68,5%.
Pel que fa a l’interior, les previsions de Turisme per al Pont de Tots Sants indiquen que els hotels d’interior de la Comunitat Valenciana preveuen una ocupació del 77,6%.
Així, els hotels de lʻinterior de la província de Castelló tenen unes expectatives dʻocupació del 71,8%. A l’interior de la província de València les reserves dels hotels estan en un 84,4% per a aquest pont. Mentres que els hotels de l’interior d’Alacant tenen reservat per a aquests dies un 75,9%.
Colomer ha valorat positivament les dades d’aquest sondeig, ja que “posen de manifest que la destinació Comunitat Valenciana continua comptant amb una demanda consolidada i fidelitzada, que permet avançar aquest darrer trimestre de l’any en la línia de la recuperació de l’activitat turística valenciana” .
Alhora, ha assenyalat que les dades mostren que “la Comunitat Valenciana segueix posicionada com una destinació preferent en el turisme nacional més enllà de la temporada alta i els resultats dels dos darrers ponts d’aquesta tardor, mostren que anem avançant en la lluita contra la estacionalitat”.
Reserves a través de Bono Viatge
En aquesta línia, Colomer ha volgut destacar iniciatives com el programa Viatgem que distribueix el bo turístic, “que ens ajuda a dinamitzar la demanda just aquests mesos ia consolidar la recuperació d´un sector clau en l´economia valenciana, com és el turisme”.
Colomer ha recordat que ja s’han repartit els 12.500 bons previstos per a aquesta nova fase del programa i que el 2022 continuarem amb nous períodes d’inscripció.
En concret, per a aquest pont, el bo viatge ha mobilitzat a la Comunitat Valenciana uns 648.928,62 euros amb més d’un miler de reserves. Per províncies, Alacant ha registrat 653 reserves fetes mitjançant aquest programa que amb una mitjana de 653,05 euros per reserva suposen un total de 426.441,65 euros d’injecció per al sector.
La província de Castelló registra 262 reserves amb una mitjana de 555,16 euros per reserva, fet que significa una mobilització de més de 150.000 euros. La província de València registra per a aquest pont 135 reserves fetes a través del bo amb una mitjana de 571 euros per reserva i un total de 77.035,05 euros mobilitzats.
Les destinacions més demandades per a aquest pont de Tots Sants pels usuaris del Bono són: Benidorm, Calp i la ciutat de València. El segueixen per nombre de reserves Altea, Peníscola, Oropesa del Mar, Montanejos, Alacant, Elx i Morella.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana