El Facsa Playas base de la selecció valenciana al nacional de cross
Aquest cap de setmana es disputa el Campionat d’Espanya de Cross al Turó dels Àngels a Getafe on el Facsa Platges de Castelló és la base de la Selecció de la Comunitat Valenciana amb 21 atletes que defensaran la selecció de la Comunitat Valenciana. A més, formaran part de l’expedició dos entrenadors de l’equip castellonenc, Lluís Torlá, que és l’entrenador amb més atletes a les diferents seleccions, i Ferrán Carbonell. Les proves es podran veure en directe per Teledeporte el diumenge al matí.
L’equip absolut masculí defensarà el títol conquerit l’any passat en aquest mateix circuit, tot i que comptarà amb una baixa molt important, ja que Thierry Ndikumwenayo, actual Campió d’Espanya de Cross, que va haver de parar des que a mig desembre va participar al Campionat d’Europa, on va aconseguir el bronze, encara que se li va agreujar una petita lesió amb què va participar i ara fa dues setmanes que va començar els entrenaments amb la idea de debutar al Campionat d’Europa de Clubs que se celebra el 2 de Febrer a Albufeira.Tot i aquesta important baixa, l’equip segueix sent molt fort, amb Rodrigue Kwizera com a líder de l’equip i com a màxim favorit per a la victòria. Amb ell estaran a l’equip Víctor Ruíz que està en una forma extraordinària i Miguel Ángel Martínez, tots dos amb moltes possibilitats de col·lorar-se al top 10. A la categoria femenina l’atleta d’Aín Nara Elipe serà una de les més importants de l’equip.
A més, al relleu mixt, format per dos nois i dues noies que correran 1.500 m. Metres a cada relleu i estaran amb l’equip, per part masculina Mohamed Reda i per part femení Laura Méndez.
Per la seva banda, a la categoria sub20 femenina estarà la internacional Nadia Soto i Mara Rolli i Irene Navarro. Pràcticament l’equip sub20 masculí està format amb els castellonencs, amb Pablo Navarro, Adrián Moscardó, Manuel Prada, Eric Soler i Martí Torregrosa. En sub23 masculina hi haurà Yasmin Azzouzi, Narcos Sánchez i un dels favorits per ocupar llocs d’honor, Ciro Martín.
A la selecció de la categoria sub16 prendran la sortida per part masculina Iker Ibañez i Alejandro Ventura, mentre Marta Beltrán ho farà amb la femenina. Finalment a l’equip sub18 serà Alejandro Esteve qui participarà amb l’equip.
Imatge de FACV/Sportmedia