MunicipisSanitat

El departament de salut d´Elda comptarà amb un nou Hospital de Dia de Salut Mental amb 25 places

El director de l’Oficina Autonòmica de Salut Mental i Addiccions (OSMA), Bartolomé Pérez, ha anunciat que al departament de salut d’Elda, “lluny de falses retallades assistencials, s’ampliaran els recursos amb un nou Hospital de Dia de Salut Mental, que comptarà amb 25 places, així com amb una unitat de Neuroestimulació, que actualment no existeix a la Comunitat Valenciana, i que s’implantarà també a altres departaments”.

De fet, el Consell aprovarà ben aviat el plec de contractació per a la creació de 18 Hospitals de Dia de Salut Mental per a l’atenció d’adults, entre els quals el del departament d’Elda. A més, estan previstes 25 places més per a l’atenció de salut mental a la població infant juvenil en aquest departament.

Pérez ha realitzat aquestes declaracions durant la visita a l’hospital d’Elda, on ha explicat que la intenció de la Conselleria de Sanitat és que “aquest departament de salut sigui el centre referent en salut mental de l’Agrupació Sanitària Interdepartamental Alacant-Centre”.

Bartolomé Pérez ha mantingut una reunió amb el gerent de l’Agrupació Sanitària Interdepartamental (ASI) Alacant-Centre, Francisco Soriano, i la gerent del departament de salut d’Elda, Pilar Lucas, amb la finalitat d’establir les línies estratègiques que permetin reforçar l’atenció a la salut mental dels ciutadans d’Elda.

Per això, a més dels nous recursos anunciats, Bartolomé Pérez ha explicat que “aplicarem el mecanisme que ens permet l’ASI, que és el reforç i desplaçament de professionals perquè puguin atendre en aquest cas els pacients de salut mental”.

D’aquesta manera, “l’objectiu és ampliar els recursos a l’àrea de salut mental d’Elda per oferir la millor atenció als pacients i fer que aquest servei assistencial sigui més atractiu i capti un nombre més gran d’especialistes”.

Sobre això, Pérez ha aclarit que no s’ha produït cap retallada assistencial al departament d’Elda, sinó que compta amb 14 places de psiquiatria, de les quals 6 han quedat vacants a causa del problema de dèficit de professionals, “una qüestió que no només afecta Elda sinó altres departaments de salut, així com a la resta de comunitats autònomes”, ha indicat. En aquest sentit, ha explicat que la finalitat de la Conselleria és reobrir l’actual Hospital de Dia de Salut Mental d’Elda després de l’estiu, i que fins aleshores els pacients continuen sent atesos pel servei de salut mental de l’hospital d’Elda. D’aquesta manera, Elda comptarà amb dos hospitals de dia per a l’atenció a la salut mental de la població adulta en mantenir l’actual i posar-ne en marxa un de nou.

Així mateix, ha recordat que aquest any “el dèficit de professionals es veu agreujat a tot el país amb el problema dels MIR, que finalitzen el 30 de setembre, per la qual cosa durant aquest estiu no s’han pogut incorporar al sistema i reforçar l’atenció sanitària”.

Dotació de recursos a Elda

Pel que fa als nous recursos, des de l’octubre es dotaran noves places per a atenció a salut mental a Elda. En concret, el departament de salut comptarà amb una prefectura de secció de psiquiatria, dues places de psicòleg de salut mental i dues places de psicòlegs de detecció precoç, que és el personal que estarà en contacte amb les escoles per a latenció a lalumnat.

Així mateix, Bartolomé Pérez ha assenyalat que l’objectiu és que Elda “disposi de recursos que permetin oferir la millor atenció i resultin atractius per als professionals de salut mental a l’hora de triar departament”.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint