Més notícies

El Consell Juridic Consultiu de la Comunitat Valenciana avala la decisió de l’Ajuntament de València de rescindir el contracte per a la restauració de Muralla Islàmica

El Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana dóna la raó a l’Ajuntament de València i considera que és procedent la resolució del contracte amb les mercantils encarregades de la restauració de la Muralla Islàmica de València per incompliment. “Després d’aquesta decisió, l’Ajuntament tornarà a licitar les obres per concloure el procés de restauració de la Muralla Islàmica”, ha anunciat el regidor de Cultura, José Luis Moreno.

L’Ajuntament va adjudicar el 2021 el contracte per a l’execució de les obres d’excavació, restauració i posada en valor de la Muralla Islàmica de València (tram plaça de l’Àngel), amb un pressupost total de 3.440.661,51 € a les mercantils en compromís d’Unió Temporal d’Empreses (UTE), CYR PROJECTES I OBRES, SL ia ISC URAMID, SL.

A partir del març del 2022, es fa evident que s’estan produint retards en l’execució de l’obra i que això exigeix l’aprovació d’un nou Pla de Treball i l’aprovació d’una pròrroga. Per això, se sol·licita al contractista que aporti un nou Pla de Treball adaptat a les incidències produïdes, relacionades principalment amb la tècnica de micropilotatge i la instal·lació de la geotèrmia.

Atès que la documentació requerida no és lliurada, l’Ajuntament inicia actuacions per imposar penalitats a l’empresa, tant per les demores produïdes com per compliments defectuosos. Com a conseqüència, la Junta de Govern Local (JGL), l’any passat, acorda aprovar la resolució del contracte. Entre els arguments aportats, s’assenyala la demora en el compliment dels terminis (tant totals com parcials), així com l’incompliment de l’obligació principal del contracte.

Per part seva, les mercantils presenten al·legacions per les quals manifesten la seva oposició a la resolució del contracte en els termes manifestats per la Corporació municipal. En aquest sentit, en aquesta JGL, a més d’acordar la suspensió del procediment, també s’aprova remetre l’expedient al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, per a l’emissió del dictamen corresponent a causa de l’oposició del contractista a la resolució del contracte.

El dictamen emès pel Consell Jurídic conclou que la UTE adjudicatària del projecte no ha realitzat cap obra des de principi dabril 2023, ni ha facturat res des de llavors. Per això l’obra està parada, fet que constata una demora en l’execució de les obres, que no van ser suspeses.

A més, es van imposar penalitats diàries a la contractista que han superat el 5% del preu del contracte, per la qual cosa l’òrgan de contractació està facultat per procedir a resoldre’l o acordar la continuïtat de la seva execució amb imposició de noves penalitats. En conseqüència, és procedent, segons el dictamen jurídic, la resolució del contracte d’obres.

Informació i Foto: Ajuntament de Valencia

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint