El Consell destina 870.000 euros per al suport a la certificació de la producció ecològica el 2019
La convocatòria d’ajuts, que ha sortit publicada al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, s’emmarca en el I Pla Valencià de Producció Ecològica 2016-2020, i es pot consultar al en el següent enllaç: XXX.
Aquests ajuts, dotades amb fons propis de la Generalitat, representen un règim de subvencions adreçat als titulars d’explotacions agropecuàries, d’empreses d’elaboració, manipulació, envasat, emmagatzematge, exportació o comercialització de productes ecològics per tal de potenciar la producció, transformació i consum dels productes agrícoles i ramaders ecològics i compensar el sobreesforç de l’operador ecològic, que ha de suportar majors costos associats a aquest sistema de producció.
A més, suposen un instrument a favor de la competitivitat en el sector agrari, ja que ofereix als consumidors, mitjançant el sistema de control i certificació, una garantia objectiva de la presència d’una sèrie d’atributs de valor al producte certificat.
El I Pla Valencià de Producció Ecològica 2016-2020 estableix en la seva línia estratègica 5 la millora de la governança i la transparència del sector i polítiques transversals. Per tal d’assolir aquest objectiu, s’apliquen diverses mesures, entre les quals hi ha la reducció de les quotes als controls i la certificació de la producció ecològica valenciana, mitjançant l’establiment d’ajuts.
El Comitè d’Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV) serà l’òrgan que assistirà a l’administració en la gestió d’aquests ajudes.