El Consell de Govern convoca les eleccions a Rectorat de la Universitat d’Alacant
El procés electoral s’iniciarà el proper 19 d’octubre amb la publicació d’el cens electoral i continuarà amb la presentació de candidatures entre el 28 d’octubre i el 3 de novembre. La proclamació provisional serà el 4 de novembre i la definitiva el dia 9 de el mateix mes. El calendari aprovat situa la campanya electoral entre el 11 de novembre i l’1 de desembre i la jornada electoral el dia 3 de desembre. També detalla el calendari que el vot anticipat es podrà exercir entre el 12 de novembre i el 2 de desembre.
El rector ha explicat davant el Consell de Govern que el seu desig hagués estat “poder convocar les eleccions amb l’opció de realitzar-les de forma telemàtica”, però, la situació de concurs de creditors en què es troba immersa l’empresa adjudicatària de el sistema de vot electrònic en la Universitat d’Alacant, “el fa inviable i impossible en l’actualitat, per la qual cosa no ens queda una altra opció”.
Palomar ha assegurat que “les eleccions es realitzaran entre les més estrictes mesures de seguretat i s’ha decidit ampliar el termini de vot a distància” com a mesura que contribueixi a espaiar a l’màxim la presencialitat.
Representants en el Consell Social
El Consell de Govern també ha triat als seus representants en el Consell Social de la Universitat d’Alacant, la professora Nuria Fernández, Alfonso Cueto en representació de el personal d’administració i serveis i Álvaro Asencio dels estudiants.